Hoppsan...

Nu var det riktigt längesedan jag skrev något här... Numera är jag barnmorska och har jobbat på förlossningen i en månad och jag tycker att det går över förväntan. Ibland är det jobbigt och svårt, men om man bara tar det lugnt och frågar om man inte kan så ordnar det sig alltid. Arbetskamraterna är snälla och hjälpsamma och jag har hittills alltid fått hjälp när jag känt att jag behövt. Det är fortfarande helt makalöst att få förlösa och jag kan inte riktigt fatta att det är jag som är "barnmorskan"... Jag blir kvar på förlossningen tills i september och sedan ska jag jobba på BB en tid framåt, hur länge vet jag inte.

Med mina små killar är det bara fint! Livet rullar på som det ska och grabbarna är för det mesta både glada och pigga, även om Malte för närvarande är snorig.

Vi har bokat en resa till Mexico, fast inte förrän i November så att vi hinner spara ihop pengarna... Känns väldigt roligt att ha det att se fram emot iaf!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Hej Malin!!!

Droppade in på Kanalen efter år av frånvaro! Såg att du också var på visit och kunde såklart inte låta bli att kika in i din blogg. Vad roligt att du blivit barnmorska, det måste vara ett av de mest häftiga jobb man kan ha, även om jag själv aldrig skulle våga arbeta som det :-)



Ha det så gott, tittar säkert förbi en annan gång!

Hälsningar Jennie och Anton (Jempa m. Trollet-02) och lillebror förstås. :-)

2009-03-07 @ 14:11:03
Postat av: Elin A

Åh vad roligt att resa till Mexico, har ni varit där innan??

Kul att du trivs på jobbet. Kram Elin

2009-03-17 @ 20:04:32
Postat av: Therese

Så häftigt att du är barnmorska, trist bara att jag inte ska ha fler ungar. Häftigt också med Mexico, själva ska vi till Grekland:)



Kul att du trivs och att det går bra.



Stora kramar

Postat av: Åsa

Åhh Malin va skoj... kanske du är på bb om allt går bra för oss skall de ju komma en liten parvel till oss i slutet på November ;) och vår läkare på specmvc på huddinge skall snitta mig igen .. de känns så bra att ha henne i ryggen.. Kram Åsa

2009-04-13 @ 19:09:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback