Praktikavslut, tenta & Elias födelsedag!

Oj, nu har det varit mycket och jag bara längtar efter lite ledighet och gärna värme!

Elias fyllde 6 år den 25:e Oktober och hade en riktigt riktigt bra födelsedagshelg. På morgonen väckte vi honom och han fick öppna paket och äta våfflor till frukost. Mycket Lego blev det och böcker. På dagen var han och 13 kompisar (inklusive Malte) på Barnens planet på Heron City och lekte loss och det var verkligen bra fart på barnen som, förutom Malte, var mellan 5-8 år. Föräldrarna var totalt slut på kvällen! Elias var mest glad, han fortsatte att bygga på allt Lego han fick i present. Lite senare kom grannen och kompisen Erik över och hjälpte Elias att bygga Lego. Det var en trött och glad Elias som gick och la sig på kvällen! Dagen efter blev det släkt och familjekalas hemma och Elias fick ännu mera Lego, Star Wars byggsatser och ett stort Star Wars rymdskepp.

Jag är klar med min praktik och jag fick mina 50 förlossningar och 104 passningar. Jag känner mig nöjd och glad och stolt över att jag ska få jobba på Huddinge förlossning sedan, tillsammans med alla underbara barnmorskor och undersköterskor. Fantastiskt trevligt är det där! Har inte skrivit på papper ännu, men de ramlar nog ned i brevlådan någon dag.

Sluttenta hade jag igår, får se hur det gick, kanske får jag skriva om någon del och det känns faktiskt inte som det är hela världen om det blir så. Nu börjar uppsatsskrivandet, på fredag nästa vecka ska PM vara inlämnat och det ska presenteras veckan efter i grupper. Sedan går jag och Helena upp med vår uppsats den 14 Januari, så nu blir det att hänga i för att få den gjord i tid.

Kommentarer
Postat av: Christel

Ett försenat Grattis på Födelsedagen till Elias :-)

Postat av: Ninni

Födelsedag på samma dag som jag...grattis i efterskott till killen!



ha en bra dag!

2008-11-08 @ 12:07:08
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Ingrid N

Grattis till jobbet på Huddinge. De som blir förlösta av dig kommer att känna sig i trygga händer. Du ger ett lugnt och stabilt intryck!!!

2008-11-11 @ 20:45:32
Postat av: Kryddburken

Hejja Malin!!

Va duktig du är, du har precis gjort de jag drömt om länge!! Barnmorska! Så avundsjuk jag är nu! Du är, (det vet jag) och kommer att bli en av de bästa!! Stora kramar till dig och familjen! //Li...

2008-11-13 @ 00:04:59
URL: http://kryddburken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback