Utmattad

Nu är jag inne i en period när kraften verkligen tryter... Jag längtar så det skriker i kroppen, efter sommarlov från skolan och helst då även semester.  Veckan som var hade jag i stort sett tidiga mornar då jag kliver upp 5.30 och det känns sjukt i hela kroppen när man kliver upp då. Tänk att det finns folk som alltid jobbar så. Jag är nog trots allt lite nöjd med att jag jobbar kväll ibland... Jag har varit på medicinska BB i två veckor och det har varit både trevligt och lärorikt. Nästa vecka ska jag till BB Support och veckan efter det till Neo. Sedan är det bara en redovisning kvar denna termin och sedan är det Akuten som gäller i sommar fram till semestern. Det ska faktiskt bli trevligt, men det lär jag säkert få äta upp. Ryktet säger att det blir en tuff sommar med få vikarier...

Hursomhelst var jag på ett kul kejsarsnitt häromdagen, det var tvillingar som såg dagsljuset och jag fick ersätta en barnmorska och ta emot tvilling två. Det är såna gånger som jag känner att jag är helt på rätt plats, jag verkligen njuter av att få vara med!

För närvarande är maken ute på städdagen i området, Elias leker ute och min lilla Maltemyra sover sött. Jag var på kombinerad in och utsparksfest i går kväll, så jag är lite seg i dag även om jag faktiskt var måttlig med vinet och åkte hem i tid. Känns bra att jag ändå gjorde det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback