Liten uppdatering

Jag hinner inte riktigt med i mitt eget liv känner jag. Är det inte praktik eller skola, är det full rulle med födelsedag (Fredriks) eller andra aktiviteter.

Nu har jag förlöst 20 bebisar och det är bara mer fantastiskt för varje gång. Jag njuter i fulla drag av att aktivt få delta i att en ny liten människa föds och att föräldraparet får en så bra förlossning som möjligt. En förlossning är så himla mycket, den är himlastormande, kladdig, känslomässig, fysisk, en massa smärta, frustration, förväntan, glädje, oro och en massa annat förstås.

I dag firar vi makens 35-årsdag med släktmiddag. Fredrik har bestämt att vi ska äta hemgjorda hamburgare med hemgjord potatissallad med feta/oliver/soltorkade tomater och rödvin till det. Sedan blir det en Mandeltoffeetårta till kaffet.
Nu ska jag lämna över datorn till store sonen och hans nyvunne vän som vill spela LEGO Star Wars...

Ses och hörs!


Kommentarer
Postat av: Britta

Läser med spänning om ditt liv på förlossningen. Vilken värld att vara i!! Hoppas Fredrik fick en bra födelsedag. Tror jag ska in och läsa om vandrarhemmet ni ska bo på i sommar. Tänkte ev. ta AL-värld i år eftersom Olivia aldrig har varit där.

Stor kram!

2008-05-04 @ 20:24:59
Postat av: Sandra

Det låter så häftigt att få förlösa barn! Hade jag inte varit så livrädd för blod och sprutor kunde jag mycket väl tänka mig att plugga till iaf sjuksköterska *ler*
Tack för att du är min privata internetbarnmorska hihi. Tror du jag kan luska ut könet på UL på tisdag om dom är snälla och rör sig i rätt område? Tycker jag har rätt bra koll på ultraljudsbilder, men det är ju väldigt tidigt fortfarande...
Stora kramar till dig vännen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback