Frissan, boktips och lite nervös

I dag har jag varit och klippt mig och det var verkligen på tiden. Det blev helt ok, men lite fundersam är jag över att mina frisörer alltid vill föna mitt hår rakt. De låter förstås bli om jag ber dem, men i dag lät jag mina unge manliga frisör hålla på tills han var nöjd och nu finns inte en antydan till lockar i mitt hår. Är det så fult med lockigt hår eller är det så självklart att vi med lockar hellre skulle vilja ha rakt hår? Frisyren är helt ok, men det är liksom inte jag...

Annars måste jag rekommendera en vansinnigt bra bok och det är "Flyga drake" av Khaled Hosseini. Den går visst på bio nu, men läs boken först. En bra berättelse berättad med stor känsla och samtidigt en fin skildring av en kultur man kan väldigt lite om.

När jag ändå är i gång måste jag rekommendera Mustafa Cans bok "Tätt intill dagarna". Den är makalöst fin och välskriven.

Seså, leta upp böckerna och LÄS!! ;-)

Jahapp, i morgon är det dags för min första kväll på förlossningen. Måtte många barn födas på mina salar!! Håll tummarna för mig att allt går bra... Lite nervös är jag allt!

Nu ska jag gå och hämta mina vildungar på dagis. Malte var värsta trotsmonstret i morse, hoppas det är bättre nu.

Trevlig helg till ev. läsare!

Kommentarer
Postat av: Humla

Ja, jag läser just Flyga drake och det är en av de starkaste läsupplevelsena på länge - härligt!!! Apropå frisörer så kan jag meddela att de drar i mina tokraka längder och muttrar "du har aldrig försökt få volym i ditt hår?" *s* så det verkar gå åt båda hållen... vi förväntas vilja ha något annat än det vi har helt enkelt! ;-D Hur gick det på förlossningen då... hur många bebisar blev det? Kram!

Postat av: Magdalena Staaff Hed

Hej Malin
Vad härligt du skriver, blir så glad när jag läst din blogg. Ja jag har läst båda böckerna som du skriver om, Mustafa Can hade jag på dagis i Skövde så honom vet jag lite om. Filmen Flyga drake vill jag se men Benke ska läsa klart boken först. Annars rullar det mesta på, Theodor och Angelica fick den 13 mars en liten dotter, Nova. Hon vägde 4185 och var 50 lång, en stadig liten dam. Allt gick bra och nu njuter de bara av sin dotter och ser hur fort hon växer. Själv har jag varit i Rydaholm hos Petras barn och varit barnvakt då Petra och Mikael var i Nice. Nu har jag börjat jobba igen efter 3månaders sjukskrivning, så härligt. Ha det bra och hälsa man och barn. Kram Magda

2008-04-03 @ 18:24:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback