Min praktik och annat

Det är fantastiskt att få den stora förmånen att få vara med och förlösa små nya medborgare. Varje förlossning är helt unik och alla bebisar är helt ljuvliga! Jag har nu förlöst 8 st bebisar, mest pojkar och känslan att ta emot barnet är heeeelt fantastisk, det går inte ens att beskriva hur det känns... Makalöst! Jag lär mig massor hela tiden och jag är så slut när jag kommer från förlossningen att jag knappt har någon energi kvar. Jag längtar efter att bli lite mera haj på vissa saker bara! ;-)

Elias har fått träffa sin fröken han ska ha i förskoleklassen och han tyckte att hon var trevlig och verkar glad och stolt över att snart börja i skolan. Om ett par veckor är det möte i skolan, det blir spännande!

Malte, killen med humörsvängningarna, mår bara fint! I morse hade han en glad och mysig morgon, förutom kampen om mössan då.

Vill rekommendera en bok: "Mig äger ingen" av Åsa Linderborg. En mycket kärleksfull och välskriven biografi om Åsas uppväxt. Rekommenderas varmt!

Annars är jag förkyld och lite hängig. Tog en rätt så lugn pluggdag i dag, för att komma i fatt. Hoppas jag är pigg och alert i morgon igen.

Vi har förresten börjat planera sommaren. Det blir en tur till Vimmerby och
Astrid Lindgrens värld, där vi stannar på vårt favvovandrarhem Söderhult i tre nätter tillsammans med goda vänner. Sedan blir det en tur till barnens farfar och bonusfarfar i Båstad, där vi stannar i runt en vecka eller så och så tror jag att vi avslutar med ett par nätter i Göteborg, det är inte spikat ännu.

Och så "Buzzar" jag för fullt, Chiquita smoothie (mums!!), Denivit 2 in 1 extreme white och Neutrogena Visibly Clear (tvättcreme). Hittills är jag supernöjd med alla tre produkterna!!
Gå med du också, det är jättekul: här går du in! Man provar olika varor, sprider informationen om dem och Buzzador och det enda man i gengäld behöver göra är att tycka till om varan, plättlätt med andra ord!

Det var nog det för i dag tror jag, nu ska jag plocka ur en maskin och gå och hämta barnen. Lite har jag lärt mig om CTG i dag ialla fall!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Jag förstår att din praktik måste vara helt underbart rolig. Jag ser på tv-serien Barnmorskorna och tänker varje gång att de har nog (nästan) aldrig tråkigt. Det verkar som att vara barnmorska är ett toppenjobb....du har valt helt rätt, tycker jag.

Söderhults vandrarhem - det är vårt favvovandrarhem också....har lite vaga planer att åka dit i år igen om vi inte åker till legoland...vi får väl se vad det blir...mysigt är det där i alla fall...

kram kram

Postat av: Lotten

Hej! Låter som du hittat rätt då i ditt utbildnings/yrkesval. Boken du rekommenderar planerar jag att läsa i sommar, eftersom min pappa fick den av mig i julklapp:-)
Kram (LG...)

2008-04-22 @ 20:08:02
URL: http://blottenblogg.blogsome.com
Postat av: Humla

Mmmm... ja din praktik låter faktiskt helt fantastisk! Inser ju att det finns sidor som är tunga och jobbiga som f*n också... men just det där ögonblicket... ja jisses så underbart att få uppleva det på jobbet! :-)

Kram!

2008-04-28 @ 22:06:54
URL: http://mammahumla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback