Förlossning!!

Nu har jag varit på förlossningen i en vecka och det har varit otroligt lärorikt! Så mycket som jag har lärt mig på denna vecka tror jag knappt jag har lärt mig på en hel termin i skolan. Nu överdriver jag lite, men saker har liksom satt sig på plats. Jag och mina handledare (tv-stjärnorna...) har inte förlöst så många ännu, men det kommer väl! Första förlossningen avslutades med akutsnitt och i dag fick jag äntligen ta emot en fin liten flicka med mina egna händer. Det är så häftigt så det anar ni inte. Det blev ett drag med sugklocka också, så fick jag prova det också. Jag och doktorn drog tillsammans ut huvudet och sedan tog jag emot bebisen. Jösses vilken fart hon kom med! Det här kommer jag att leva gott på hela helgen och förmodligen fram till nästa förlossning. Vilken makalös förmån att få vara med när folk blir föräldrar och när barn kommer till världen. Ja herregud! Nu ska jag fira en toppendag på praktiken med vin, godis och mys med maken i soffan!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback