Stora kalashelgen & djup sorg

Om du frågar Elias, har det nog varit en helt fantastisk helg om du frågar mig har helgen varit både fantastisk och helt fruktansvärd på en gång.

Vi börjar med det roliga då...  I fredags hade Elias kalas på dagis och han blev firad med fruktfat, ett litet paket och en fin fjäril som fröknarna hade gjort. Sedan gav Elias barnen en varsin ballong. Jag fick hämta hem en glad och mycket nöjd Elias på fredagseftermiddagen.

Jag skrev förresten min stora tenta i fredags, tyckte det kändes bra, hoppas nu bara att jag svarade tillräckligt ingående på frågorna. Det återstår att se!

På lördagen var Elias först på sin bollek och sedan kl.14 ramlade hans kompisar in. Tyvärr var det 4 st avhopp av olika anledningar, men vi konstaterade att 5 st kompisar nog vara ganska lagom. Fredrik var lekledare och fick barnen att leka ett par lekar. Bl.a en som han döpte till bajskorv... F ställde frågor och barnen fick bara svara bajskorv annars skulle de åka ut. Så här kunde det låta: -Vad äter du? -Bajskorv! Gissa om barnen kunde hålla sig för skratt?? inte ett dugg skulle jag säga. Sedan ordnade F en ballongbollek och så lekte de fritt ett tag och sedan var barnen trötta och avslutade med ett par avsnitt ur en Piff&Puff film. Malte tyckte förresten också att kalaset var kul, han trodde nog att alla barnen kom till honom...

I dag har vi haft ett släkt & vänner kalas. Elias har haft ett toppenkalas och har lekt massor och fått superfina presenter. Kvällen avslutades med att bästisen/flickvännen Ebba kom och så byggde de tillsammans ihop en rätt så avancerad legobåt. Jag är imponerad, inte visste jag att E var så duktig på sån´t!!

Sedan vill jag berätta en annan rolig sak innan jag börjar med det tråkiga. Malte har börjat prata på riktgt. Han kan göra sig förstådd. Pinne, kaka, kacka (macka), bajsa (!), Cajsa (fröken på dagis), rita, bil osv osv. Han satte t.o.m ihop sin första tvåordsmening i dag: Min pappa! Det bara exploderar nu.

Mitt i allt detta fick vi det mest fruktansvärda besked jag någonsin har fått. Es kompis lillebror avled på lördagsmorgonen, helt oförberett. Jag har gråtit emellan kalasen och är förstås alldeles förtvivlad. Det är sån´t som inte händer liksom, barnet var som Malte i ålder ungefär. Jag är så ledsen och förtvivlad för föräldrars och syskons skull!

En helg som har gått i glädje och förtvivlan alltså...

Kommentarer
Postat av: Elin

Åh låter som Elias haft en bra födelsedag med mycket lek och ståj!
Vad tragiskt med dagiskompisen!! Blir ju helt tårögd och känner så med föräldrarna. Hoppas dom har mycket stöd runt omkring sig.
Kram från Elin

Postat av: Jenny

nä fy vad orättvist, hu vad jobbigt Känner så med föräldrar och er runt omkring.

Låter och ser ut som E har haft en underbar kalashelg.
Batman tårtan var så snygg :)
*kramar om*

2007-10-29 @ 07:07:20
URL: http://spaces.msn.com/members/theamoas
Postat av: Britta

Åh, fy vad tragiskt. Man fattar ju inte att sånt händer. Verkar som ni iallafall lyckades ge Elias den härliga födelsedag som han var värd. Såg ut att vara ett jättemysigt kalas. Borde kanske låna F´s kalasidéer till nästa gång :)

Stor bamsekram!

2007-10-29 @ 09:57:17
URL: http://spaces.msn.com/utterb/
Postat av: Cecilia

Åh vilken härlig födelsedag Elias fick - rolig lek, den där bajskorvsleken, får nog lägga den på minnet...:):)

Men fy vad tragiskt med kompisens lillebror, förstår att du gråtit många tårar mellan kalasandet...sånt som absolut inte får hända...usch, vad hemskt.

Många kramar till er

2007-10-29 @ 20:11:49
URL: http://sisselaj.blogg.se
Postat av: Fluffyn

Härligt med kalas! Vad söta dom är dina barn!!! Och fin tårta! har du gjort den?

Och i allt detta en sån tragedi... helt oförståligt och orättvist!

Grattiskramar och tröstkramar!

2007-10-30 @ 11:33:52
URL: http://love.bloggagratis.se/
Postat av: Ingrid N

Vilka härliga födelsedagsbilder och vilken häftig tårta.

Tragiskt med kompisen. Har gråtit floder för föräldrarnas skull. Har nog varit en trafikfara till och från jobbet med den stora mängden tårar i ögonen.

Vi hoppas att föräldrarna får en vettig förklaring till det inträffade.

2007-11-02 @ 15:36:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback