Puh!

Att jobba på gynakuten och på gynavdelning är sannerligen ingen dans på rosor har jag förstått av mina två dagar hittills på praktik. Man möter många ledsna och oroliga människor som är med om både det ena och andra. Jag har framförallt mött många unga tjejer som är tidigt gravida och är oroliga för ett ev. missfall och tjejer som man har konstaterat har haft missfall och sist men inte minst några tjejer som kommit halvvägs in i sin graviditet och får missfall, dvs föder sitt barn med regelrätta värkar och allt det. Och som konstrast dessa tjejer som av olika anledningar väljer att göra abort eller har könssjukdomar. Det tjejerna har gemensamt är iaf att att de är ledsna och oroliga, förstås. Intressant och viktigt som sjutton är arbetet personalen på dessa avdelningar gör iaf!

Nu ska jag ha teori i några dagar och nästa vecka går jag ut på praktik igen. Och nu ska jag gå på utvecklingssamtal för Malte, men det ska bara bli kul! ;-)

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Hoppas att ni grattade Malte idag (onsdag).

Postat av: Britta

Ja, det låter ju som det händer hur mycket som helst på din praktik. Inte enkelt med svängningarna kan jag tänka mig. Fast du är ju rätt rutinerad i ditt jobb och skulle säkert klara det utmärkt.

Kramis!

2007-11-29 @ 20:37:37
URL: http://spaces.msn.com/utterb/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback