Nattbesök

Hade de varit typ 10 år äldre hade det nog inte varit tänkbart, men barnen är 5 år och i natt sover Elias flickvän över, i samma säng. De är så söta! De bytte om vid 18-tiden och borstade sina tänder och efter det åt vi Tacos allihopa. Sedan gick de stora små upp till Elias rum och åt sitt lördagsgods och lyssnade på Lejonkungen på CD-saga. Kort senare kom de ner till vardagsrummet och tittade på Shrek och åt ostbågar. Nu har vi nyss avslutat några omgångar med den försvunna Diamanten. Min son är en riktigt dålig förlorare kan jag konstatera... Nu håller maken på att natta kärleksparet och jag hör hur de gosar in sig med sina gosedjur bredvid varandra i loftsängen. Maken och jag har delat på en flaska vin och det ska så småningom bli riktgt behagligt att gå och lägga sig.

Tidigare i kväll gjorde vi ett besök hos våra vänner som förlorade ett barn förra helgen och det var ett bra besök trots att det var jobbigt, om ni förstår. Vi tände ljus och pratade om sorg och om barnet och om syskonet. Åh vad jag lider med dem och vad jag är tacksam över vad jag har! Minnena är dock ljusa och det är väl det man får försöka se.

Nu ska jag gå och säga godnatt till kärleksparet!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Är det dags för ett "bröllopsfoto" kanske???

Det var vackert medd alla ljus som brann vid "minneslunden" igårkväll.

2007-11-04 @ 13:11:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback