Onsdag och ledig

I dag är det som omväxling min man som jobbar och jag är hemma. Mysigt att få lämna på dagis och natta Malte och ha lite egentid. Sedan ska det förstås bli mysigt att få umgås med barnen ordentligt också. Är ledig i morgon med, men sedan jobbar jag hela helgen och missar både melodifestival och vårfest i området. Stackars mig! ;-) I dag ska jag inte göra någonting, bara småpyssla hemma och njuta av ledigheten och av barnen.

Maken är lite knasig, i dag planerar han att springa hem från jobbet. Det är ca 1,6 mil... Fast å andra sidan är det inte så tokigt, iaf inte om man jämför med hur tokigt det är att springa Marathon sedan i Juni.... Han behöver träningen och han behöver komma hem från jobbet, två flugor i en smäll liksom. Jag som inte alls gillar att springa tycker att hela idén är alldeles skruvad!

Annars har jag beställt Crocs till mig och Elias som jag väntar på, kan de inte komma någongång! Beställde de från
USA till ett riktigt bra pris, minns inte exakt men runt 5-600kr för två par crocs och två jibbitz till Elias.

Hade möte med chefen igår angående nya "tjänsten" och fick höra att hon tror att jag kommer att passa bra för den, känns bra! Vi är 20 st av ca 250 anställda som ska ha den och får då lite nya arbetsuppgifter och befogenheter. Det är ingen chefsposition, men tanken är att vi ska kunna flytta runt personal och hålla kontakt med andra verksamheter på sjukhuset och massmedia när det har hänt något om det behövs. Ska bli spännande!

Kommentarer
Postat av: BrittaBritta

Kul att få se både Elias rum och altanen. Skönt att få vara ledig en dag också. Förstår faktiskt din man som vill springa hem från jobbet. Har jag också gjort några gånger, fast jag har ju bara hälften så långt. En mara låter tufft. Önskar honom lycka till och så dig med nya arbetsuppgifterna också förstås.

Kramis!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback