Lördag förmiddag

Puh! En fredag kväll på akuten är sällan särskilt lugn, men intressant kan den vara iaf. Vilken arbetsplats... Jag hade med andra ord ett tufft arbetspass i går. Jag var larmsyster och gick på en massa larm och tog hand om en massa andra ordentligt sjuka och skadade människor. Allt från hjärtinfarkter, brutna lårben, kräkningar, fall från höga nivåer osv Hursomhelst har jag sovit som en stock i natt, har inte alls orkat hjälpa maken med välling och matande i natt och tjyvade till mig lite sovmorgon. Snart är det dags att åka till jobbet igen, jag börjar kl.14. Och i morgon kl.7. Men på måndag är jag ledig i alla fall. Just nu är mannen ute och leder arbetet på samfällighetsdagen/vårstädningen, Malte sover och Elias äter frukost. Så fort Elias har ätit klart ska jag skicka ut honom till de andra barnen där ute!
Näpp borde kanske få lite kläder på mig och duscha, så att vi också kan gå ut sedan när Malte vaknar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback