Liten rapport...

Det går faktiskt ganska bra att jobba, det är till och med lite roligt... ;-) Däremot är jag helt slut, jag var så gnällig och otrevlig i går att maken gav mig sovmorgon till 10 i dag. Så i dag har jag varit betydligt gladare! Jag fick höra häromdagen att jag kommer att få en ny position på jobbet och därmed ett litet lönelyft, det känns ju bra inför sommaren! Det handlar om att vi som har jobbat lite längre på akuten (och vill) ska ha en funktion där vi mer eller mindre leder arbetet på akuten och fördelar personal och löser problem som uppstår. Detta innebär att jag kommer att arbeta med patienterna bara ca 20% av min arbetstid. Jag tror att det kan passa mig som gillar att ha koll och att lösa problem.

Helgen har varit lugn och fridfull. I går var vi på
Zetas och köpte lite nya blommor som ska pryda vår framsida. Och så fikade vi förstås, det måste man när man är där, eftersom det är både mysigt och väldigt gott.

I dag har Elias varit på kalas hos granntjejen Ebba, fast han höll sig visst mest för sig själv eftersom det var i stort sett bara tjejer där och han blev blyg... Och så var det fotbollspremiär för honom också, fotbollsskolan (Segeltorps IF) startade i dag och det var visst kul för både sonen och pappan. Fredrik är tillsammans med andra föräldrar, tränare. Jag och Malte lekte på lekplatsen under tiden och när grabbarna kom hem, grillade vi korv.

Nu har Malte somnat och F läser saga för E och snart ska F gå och spela bandy.

Kommentarer
Postat av: Britta

Åh, där kom rapporten jag längtat efter. Vad toppenkul med lite avancemang med en gång. Blir faktiskt lite avis - har man satsat på fel branch.

Olivia fick hoppa fotbollsskolan i år. Vi kände att ingen av oss riktigt hinner följa med henne dit och hennes bästa kompisar får inte börja förrän nästa sommar, så vi väntar.

Kramar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback