I går fyllde Malte 1 år!

Min lilla bebismyra, tänk att han redan är ett år. På ett vis känns han så liten, på andra sätt har han blivit så stor... Han är en alldeles fantastisk liten person med massor av vilja. Numera springer han fram och dagarna kan inte bli händelsefulla nog för en nyfiken liten malte. Han älskar att vara ute och blir vansinnigt ledsen om dörren öppnas och han inte får gå ut. Han plockar med allt möjligt där ute, med blommor och stenar och med spadar och bilar. Inomhus är det bilar som gäller, brum brum och att vara med brorsan förstås. Även inne har han fullt sjå att plocka med saker, med burkar och lock och med sina saker som han lägger på alla möjliga och omöjliga ställen. Bakom elementet är en favorit, eller bland tidningarnma som ska till pappersinsamlingen...

I går firade vi Malte på eftermiddagen efter att jag hade kommit hem från jobbet. Jag och Elias hade gjort muffins som vi dekorerade med grädde och bär och det var mums tyckte Malte. Sedan fick Malte hjälp av brorsan att öppna presenterna. Av oss fick Malte kläder, underbara klossar från
raffigiraffi & böcker.

I morgon blir det kalas med släkt och vänner. Hoppas vi kan vara ute då och äta tårta. Jag har bakat bullar i kväll, så nu luktar det mums i hela huset. Nu väntar jag bara på maken som är ute och springer, så ska vi se klart en film (Meet the Fockers) och mumsa lite godis. I morgon har vi förresten bröllopsdag, men den lär vi försvinna in i myrans födelsedagsfirande, men det är inte illa det heller. En bättre present på den 5-åriga bröllopsdagen hade vi inte kunnat få förra året. Vi har dock köpt lite vin och rökta räkor att äta när barnen somnat i morgon!

Kommentarer
Postat av: Veggomamman

Antar att ni nu sitter och mumsar på rökta räkor med ett glas vin till. Härligt!
Hoppas att lillmyrans firande idag har varit bra. Tårta utomhus blev det antar jag :-)
Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback