Ett litet livstecken

Nu har det gått några dagar sedan sist och vad har hänt då? Jo, 1-årskalas hade vi och det var roligt och lyckat, tyckte hela familjen. Jag gjorde jordgubbsmarängtårta som tog slut i ett nafs. Malte gillade tårtan, men mest gillade han jordgubbarna, mums! Gästerna var mormor Berit, morbror Alex, farmor Kristina, farbror Emil, moster Nena & Anders och kusinerna Julius och Nathalie, Lotta & kompisen Lisa, Maria & Peter och polaren Rasmus. Farfar kunde tyvärr inte komma för han har åkt ned till Båstad för att öppna galleriet och renovera klart. I present fick Malte en sparkbil, en underbar kanin, en sån där gunga som står på marken, nya Bobuxtofflor, pengar, en leksakstraktor med släp som åker och tutar, små flygplan med magneter, puzzel, litet flygplan, träleksaker mm. Tack alla söta för att ni kom och för de fina presenterna!

För några dagar sedan åkte vi till Augustendals 4H-gård, det var nog i söndags, då det var strålande solsken och underbart skönt. Vi tog med oss Elias nya bästis Ebba, annars hade vi aldrig fått med oss Elias överhuvudtaget. De leker för övrigt jämt de där två, så ofta de kan och så länge de får. Där mötte vi goda vännerna Ola, Margarita och lilla Vincent som vi träffar alldeles för sällan annars. Trevligt att få picnica och umgås äntligen! Elias och Ebba får runt och tittade på djur och lekte på lekplatsen. En mycket trevlig park, rekommenderas!

Annars jobbar jag mest, men i dag har jag varit ledig (eftersom jag jobbar i helgen) och Fredrik jobbar. Självklart har jag varit och shoppat. Det blev sandaler till lilla Malte, en glasströja från Lindex till Elias och en fin skjorta till Malte att ha på bröllopet vi ska på i midsommar och lite annat förstås....

Nu längtar jag efter ett besked om antagningen till BM-utbildningen. Gud så besviken jag skulle bli om jag inte kom in, för jag vill så gärna plugga nu! Det är ok på jobbet, men för det mesta är det alldeles för mycket att göra som vanligt. och tyvärr är det nog så att jag inte längre brinner för akutsjukvården. Jag pysslar hellre om mina patienter än att bli avbruten för att gå på larm och på larmen finns inte längre något adrenalinpåslag som förr. Jag har sett det mesta *gäsp*...  Tur att det finns unga pigga alerta kollegor som mer än gärna går på larm, fast tyvärr behövs ju en rutinerad på varje larm också. Nu närmar det sig också en sommar på akuten som är full med sommarvikarier, åh hjälp! Kan man inte vända tillbaka och vara föräldraledig igen istället? Kanske inte uppskattas av maken förresten...

I helgen blir det nästan bara jobb för min del, men på lördag ska vi ut till min mamma efter jobbet. Hon fyller år i morgon.

Kommentarer
Postat av: Humla

Grattis i efterskott go-Malte-grodan!!! hurra hurra! Håller en tumme stenhårt för att du fått en utbildningsplats! Kram!

Postat av: Mickan (med Oskar)

åh jag vet, agustendahls 4h-gård är jättemysig, den ligger typ där jag bor, bara att promenera längs vattnet en bit så är man där så vi är där rätt ofta Oskar och jag.

2007-05-31 @ 19:37:16
URL: http://www.oskar.hellqvist.wahlgren.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback