Arg unge!

Malte är nog troligtvis Stockholms argaste och bestämdaste "nästan1-åring" och jag fattar inte varför! Han går stadigt, sover ok, äter ok, är frisk och 8:e tanden har precis tittat upp. Blir det inte exakt som Malte vill blir han helt tokig och han skriker argt i högan sky och det händer hela tiden... Skönt på sätt och vis att jag får jobba mig igenom denna period! ;-) Maken var tokfrustrerad när jag kom hem i torsdags och sådan har jag nog aldrig sett honom förut. Man är så maktlös när man inte kan hjälpa den lilla människan att må bra. Man kan ju inte låta honom klättra ur stolen, leka med smålego, gå själv nedför trappan, vara ute dag som natt, strunta i att byta blöja och kläder, låta honom äta sten, inte ha honom i vagnen ibland, gå vart han vill osv.

I dag har vi varit på Utö och gissa vem som skrek i högan sky inuti cykelkärran?? Puh! Och lunchen på Värdshuset ska vi inte tala om. Vi var till slut tvungna att släppa ned monstret på golvet så han fick springa runt, lindigast för övriga gäster... På det stora hela var det trevligt, men rätt så tröttsamt också!

Ha en fortsatt bra kväll, nu ska jag se om mina tre killar skulle kunna tänka sig att varva ned lite så att den minsta får sova och den näst minsta bada. så att jag så småningom kan få min stora kille för mig själv i ett par timmar! ;-)


Kommentarer
Postat av: Britta

Vilken envis kille, det kan han ha mycket nytta av i framtiden. Kanske blir lättare när ni kan ta diskussionerna med honom förstås. Håll ut!
Kramis!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback