Våren är här, brännskada & nya tyger

Åh vad jag älskar våren! I går var jag och killarna ute nästan hela dagen. Malte hade sina nya fina vita Kavatskor på sig och han fick ganska snart kläm på hur man går med dem. Han riktigt skrek ut sin glädje när han sprang fram på asfalten. Det finns så mycket att titta och peka på.-Titta! Han satt i sandlådan en stund också och det är ju roligt, men lite jobbigt för mamman eftersom han hela tiden vill stoppa sanden i munnen. Elias som är så svår att få ut hade också jättekul och ville inte alls gå in när det var det. Våren är underbar (Har jag redan sagt det?)! Och att bo i radhusområde är också underbart och enkelt, i går fanns det  kompisar både till Malte och Elias, alldeles utanför dörren bara. Förra våren satt jag på en bänk och läste när Elias lekte, i år blir det lite annorlunda. Passa, passa, passa..... Om en sisådär 3 år blir det lugnt igen, om nu inte vi får något ryck och har en trea då...

Bilder kommer senare förresten, de ligger på den andra stationära datorn och det är så meckigt att sätta på den känner jag.

Sedan efter att vi hade varit ute, gjorde jag en riktig Chili Con Carne (Med kött istället för köttfärs alltså). Den blev god, fast jag råkade stormkoka grytan ett kort tag och när jag skulle lyfta på locket brände jag mig ordentligt på ångan. Suck! Nu har jag en ordentlig brännskada på underarmen med blåsor på. Måste åka till apoteket sedan och köpa något förband så att blåsorna inte spricker när man kånkar bebis. Jösses vad ont det gör att bränna sig!

Har ju inte berättat om helgen heller. I lördags var vi i Skärholmen och åt lunch och så köpte vi tyg på Åhlens. Dels ska vi (läs mamma) göra en dyna till bänken i hallen och så ska vi (mamma) göra ett par gardiner till Maltes rum som ska fodras så att de blir mörkläggningsgardiner. För det är dags för lillprinsen att flytta till sitt eget rum! Jag hittade ett underbart tyg som heter solstrå med beige bakgrund och gröna bollar och strån. Svårt att göra tyget rättvisa genom att beskriva det, märker jag... ;-) Sedan blev det ett glatt och barnsligt tyg med olika djungeldjur. Superfint!

På söndagen åkte vi ut till Värmdö till vännerna Maria, Peter & lilla Rasmus. Där gick vi en promenad ned till vattnet och tog en fika och så åt vi middag senare hemma hos dem. En jättetrevlig dag, som slutade för vår del vid 22-tiden, då vi kom hem. Elias kunde inte alls förstå varför inte han kunde få leka då... *snyft*

Kommentarer
Postat av: Fluffyn

Hej på dej! Kanske blir det en bit tyg kvar från ditt fina tyg till dynan, isf skulle det ju vara snyggt till en mei tai?!

Vårkramis!

Postat av: Britta

Är rätt nyfiken på tygerna. Vore kul att se Malte ute med skorna också. Du får visa en annan dag. Visst är det härligt med värmen. Vi bor också väldigt bra egentligen, med en del kompisar och bra utemiljö.

Kramis!

2007-03-31 @ 22:00:32
URL: http://spaces.msn.com/utterb/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback