Torsdag förmiddag

Morgonkaffet är gudomligt gott efter lämning på dagis och när Malte sover sött i vagnen utomhus!

Den där influensavarianten var visst rätt så lindrig om än väldigt jobbig i 1 1/2 dygn. Tror faktiskt att det var någon magvariant, trots att det bara körde i magen. Elias kräktes ju förra veckan och i går var det makens tur att ha orolig mage. Frossade gjorde även maken, men han tog Alvedon och jobbade ändå, eftersom han hade viktiga möten. Nåja, hoppas nu att lilla Malte klarar sig, för han verkar vara den enda som inte har haft det. Eller har han det, han kräktes en gång i lördags? Nog om detta!

Läser just nu Djävulen bär Prada och det är ju en riktigt underhållande bok! Rekommenderas om man som jag just nu vill ha enkel & underhållande litteratur.

Till helgen hoppas jag på att få alla nya fina me&I-kläder och så ska söte sonen på kalas hos en grannkille som fyller 6 år. Annars har vi inga planer förutom att som vanligt fylla skafferiet.

Känner mig lite håglös, inget är riktigt kul. Orkar inte ta mig i väg på saker, får inget gjort hemma osv. Det blir kanske bättre när solen skiner och allt känns lättare? Vi planerar att åka till Sälen nästnästa vecka, men har vi egentligen råd med det? Vi får nog ta oss råd, för det vore så roligt att träffa de kära vännerna med de tre barnen. Intensivt blir det med 5 ungar huller om buller.... Borde maila en massa, men jag orkar inte det heller...

Kommentarer
Postat av: Humla

Kram kommer här! Jag minns att jag hade samma gråväderskänslor förra året när jag var barnledig... det är inte nån kul årstid att "gå hemma" och jag minns att jag började längta tillbaka till jobbet så smått. Hoppas ni får det skönt i Sälen - ibland måste man unna sig nyttiga saker för själen också även om det brukar finnas förnuftigare saker att lägga pengarna på... men troligen kan man inte göra en bättre investering än att få må bra tillsammans hela familjen! Kram på dig igen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback