Nya skor till grabbarna

Jag och Malte har varit inne i stan i dag och köpt Maltes första skor i storlek 19 och ett par snabba och snygga springskor till storebrorsan. Hade mamma med mig som såg till att jag fick hennes personalrabatt på 20%, vilket i detta fallet faktiskt gjorde 150 kr på köpet. Inte illa va? Sedan gick vi till POP och där blev det en superretro pyjamas till minstingen i rött och vitt med många blommor och hjärtan på. Helt underbar! Får se om det blir ett foto, typ i morgon bitti. Nu ligger finingen i sin säng och kämpar mot sömnen... En kortärmad body med moln på, blev det till lilleman också. Elias fick bara strumpor från POP. Han är så himla bestämd när det gäller kläder, det måste vara häftiga motiv eller så måste han ha godkänt tröjan. Ibland går det med randigt, men enfärgat tycker han är tråkigt. Fler barn som har bestämda åsikter om kläder? Annars hittade jag en bok på rean om Vasaskeppet som vi ska läsa innan vi besöket Vasa, inom en snar framtid. Tror att Elias kommer att uppskatta ett besök där. Någon som varit där med sin 4-åring?

Just det, i morgon ska E få åka med 5-6 åringarna till Naturhistoriska. Han är ensam 02:a (förutom en kille med särskilda behov) på avdelningen och umgås bara med 03or på förskolan. Nu tycker fröknarna att Elias ska få möjligheten att umgås mer med 01orna ibland. Jag har varit lite besviken på att Elias automatiskt tussas ihop med de små, istället för med de stora, så nu får jag äntligen gehör för mina åsikter. Elias är nog en ganska mogen kille för sin ålder har jag förstått, och jag tror att han behöver lite mer stimulans än han får nu. Känns bra och Elias är glad över att få vara med de stora!

Elias nya passion är smålego, så jag har köpt lite på Tradera som ramlade ned i brevlådan i dag. Tyvärr blir det nog inte så billigt trots allt. Frakten tillkommer ju också, lätt att glömma...

I kväll är Greys anatomy tillbaka, hurra!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback