Fredag igen

Skönt med en hemmafredag! Malte sover lunch och Elias har just satt sig framför TVn efter att ha ätit frukost. Tanken är att vi ska städa övervåningen i dag, inklusive Elias rum och när pappa kommer hem ska vi åka i väg och handla mat och present till Es kompis som fyller år i morgon. Lagom projekt tycker jag!

I går fick vi spontant besök av nätvännen med två små barn i mina grabbars ålder. Kul och trevligt för hela familjen!

Annars har jag just lämnat in önskemål om när jag vill ha semester. Det blir 4 veckor semester och en veckas föräldraledigt, midsommarveckan. Fs faster ska gifta sig i Falun och då passar vi på att se oss om i Dalarna på en gång, och firar även midsommar där. Kanske med Fs kusin med familj, det är ju hennes mamma som gifter sig. Vi vill gärna besöka Falu koppargruva, Zorngården och Carl Larssongården, som vi tyckt mycket om när vi varit där tidigare. Det är ju lite tid kvar, men det är kul att ha något att se fram emot!

Och så har vi bestämt oss! Vi åker till vännerna i Sälen nästnästa vecka, över en långhelg. Om vi fortfarande är välkomna förstås. Planen är att E ska få prova att åka skidor för första gången, hoppas att han vill och att han i så fall tycker att det är kul. Annars blir det skidåkning för framförallt Fredrik, som en gång i tiden brukade åka ganska mycket och var riktigt duktig. Själv hoppas jag på att få umgås en massa med vännen Stina och hennes 3 fina barn!

Nu ska jag ta och stavmixa Maltes lunch,. Han avskyr bitar i maten och ännu mer avskyr han stavmixern... Bäst att passa på när han sover.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback