Söndagsfrid

Här sitter jag med en kopp kaffe medan minstingen sover som en stock (varför skulle han inte, när han inte har sovit i natt??) och storgrabben är med pappa i simhallen. Så skönt med lite lugn och ro! Jag är toktrött, det susar i huvudet och jag har lätt huvudvärk. När ska Malte börja sova på nätterna? Jag börjar bli smått desperat och dessutom börjar maken och jag bli griniga på varandra pga tröttheten. Inte kul! Nu vaknar Malte varannan timme och ska absolut ha tutte, annars skriker han högre och högre tills vi ger oss och vem orkar med sån´t tjafs mitt i natten när man redan är tokig av sömnbrist? Han är småsnuvig och kanske är tand 5 & 6 på väg? Jag upprepar för mig själv; Det blir bättre! Det blir bättre! Det blir bättre! För det vet man ju nu när detta är barn nummer två.... Men när?

På dagarna är Malte annars en glad kille som dyrkar sin brorsa. Han börjar skratta bara han ser honom. Han älskar gåstolen och står och hoppar i den, han kan även ta sig fram en bit och det är jättekul förstås. Frustrationen över att inte komma framåt när han står i krypställning är stor, men snart har han fått in snitsen. Han har börjat lyfta knäna lite smått i alla fall. Dadada mamama papapa låter det och han "snackar" mycket och gärna. Just det, han sitter själv nu också! Malte äter numera nästan fulla mål på dagen och ammar däremellan. Får se om två veckor om det resulterar i någon viktuppgång också... Min lilla lilla älskling!!

Den stora lilla älsklingen är rätt förtjust i sin lillebror också. Han spexar gärna för honom och leker tittut. Tacksam publik!

I eftermiddag ska Elias hem till en kompis och leka, kanske kan vi hinna plocka undan lite julsaker då, det är planen i alla fall. Och ta fram selen till barnstol och vagn och se om det finns några roliga bebisleksaker att ta fram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback