Så var julen över då...

Tänk så mycket man laddar upp med julmat, godis, dricka och julklappar och rätt som det är så är det bara över. Tack och lov är det lite ledighet och nyår kvar iaf. Julaftonen förflöt väl. På morgonen var vi hos svågern på morgonen och åt tårta. Stackarn fyller alltså år på julafton. Vi passade på att byta julklappar åt barnen också eftersom vi de senaste åren av olika anledningar inte har firat jul ihop. Sedan åkte vi hem vid 12-tiden och Malte fick sova efter lunchen och vi andra tittade på Elias julstrumpefilm: "Familjen Robinson" och fixade inför mat och annat. Sedan kom barnens mormor och morbror och vi tittade på Kalle ihop. Sedan kom tomten till barnens förtjusning, nåja Malte var måttligt förtjust i tomten, men paketen var han lyrisk över... Han stod och hoppade jämfota och sa: Wow! Söta, söta Malte!  Elias fick några rejäla LEGO-lådor och var så lycklig över dem, han fick en massa annat också, men LEGO var helt klart det allra bästa han fick. Malte fick en stor Teletubbie som spelar och säger Ahhh (högt och ljudligt!!!) när man kramar honom, snacka om att han älskar den. Sedan fick han en massa annat också som han blev lycklig över, ett stort flygplan, en "Little people" Brandbil en stor mjuk Blixten Mc Queen mm. Elias fick också magnetix eller vad de heter, Apsolut Spunk datorspel, en robot, tuffa sängkläder mm. Barnen var mycket nöjda med julaftonen på kvällen, föräldrarna med, men också väldigt väldigt mätta...

På annandagen var vi hos farfar med sambo och där var också barnens farmor och farbror. Trevligt och en massa god mat och barnen fick ännu mera julklappar förstås.

Annars har vi tagit det mycket lugnt. Malte har en ordentlig hosta och har varit lite hängig, men nu är han på bättringsvägen iaf. Jag har shoppat på nätreorna, jätteduktig har jag varit! Får se om jag fotar sedan när sakerna har kommit!

I morgon ska Elias klippa sig och jag ska passa på att uträtta lite ärenden. Behöver visst en dagbok att skriva upp hur många spiraler jag sätter, hur många timmar jag är med på prentivmedelsrådgivningen och hur många bebisar jag förlöser framöver bl.a. Och så är visst året snart slut och vi behöver en ny almanacka har jag märkt...

Nyår kommer vi att fira med Lotta och Klas och lilla Lisa här i närheten, perfekt både för att det är mycket goda vänner och för att det är gångavstånd. Till och med maken kan dricka champagne! ;-) Lotta är gravid så vi kommer säkert att prata graviditet och förlossningar om jag känner oss rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback