Liten sammanfattning

Jag har haft en riktigt bra, men också väldigt intensiv vecka. Jag har bl.a besökt en mammografimottagning en förmiddag och i dag har jag varit på studiebesök på ett andrologilaboratorium. Intressant! Och det bästa var de två hela dagarna jag hade på gyn.operation på SÖS. Oj vad kul det var! Jag trivs som fisken i vattnet i operationssalarna och hade jag inte påbörjat barnmorskeutbildningen hade jag lugnt kunnat bli narkossköterska, men troligen inte operationssköterska. Inte för att de har ett tråkigt jobb, tvärtom, men för att det är så mycket instrument och så är det ju väldigt mycket att serva doktorn. Operationer jag har sett har varit laparoskopiska operationer på äggstockar, skrapningar, aborter, tömning av böld i underliv och sist men inte minst två härliga kejsarsnitt. Jag njöt i fulla drag av både operationen och av att se bebisarna födas och jag är ännu mer övertygad om att det är barnmorska jag vill bli! Åh vad jag längtar efter att få förlösa!!!

Något som inte var lika kul, var att Malte i slutet på förra veckan fick en dubbelsidig öroninflammation och därför har vi haft några jobbiga nätter före och efter det. Men nu är han bra igen och det är huvudsaken!

I helgen hoppas jag på att få lite julstökat och bakat och så är planen att vi ska åka till Grönan på julmarknad. Får se hur mycket som blir gjort...

Nu ska jag hjälpa maken med kvällsstöket och så blir det väl IDOL-finalen som i de flesta andra svenska hem i kväll. Fast jag håller inte på någon av tjejerna, skulle aldrig komma på tanken att köpa någon skiva av någon av dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback