Helgen slut igen...

Helgerna går så vansinnigt fort, det känns som  man knappt hinner med något alls, fast tänker jag efter har vi hunnit en del trots allt! I fredags var jag och mina småkillar hemma hos en vän från AFF Maj-06 som har två killar och bor här i Huddinge. Båda mina killar hade det jättekul och även jag fick en massa trevligt umgänge och god mat. Tack H, om du läser här! ;-) När det var dags för de små killarna att sova gick vi ut till lekplatsen där de större killarna fick leka.

På eftermiddagen/kvällen åkte vi i väg och handlade lite mat och efter det hamnade vi på Kinarestaurang. Riktigt trevligt även om restaurangen inte direkt har någon stjärna i "guide MIchelin"...

På lördagen åkte jag i väg till stan och shoppade med vännen Maria som fick agera både smakråd och shoppingsällskap. Mycket trevligt hade vi och jag kom hem med en helt ny vårdgarderob. 4 tröjor/blusar/tunikor, ett par jeans, ny vårjacka och en vindoverall till lilla Maltemannen. Och så lite shopping från Bodyshop där vännen jobbar och har fin rabatt... Sedan kom jag hem som en ny och mycket gladare Malin!

Eftermiddagen sedan, ägnade vi åt att plantera frön och lökar och nu ser vi fram emot en blommande trädgård i vår och sommar.

I dag har vi haft besök av en vän till mig och hennes familj (två pojkar och en make) och vi grillade korv, fikade och bara mös ute i solen. Grabbarna lekte och hade skoj.

Sedan åkte vi i väg och köpte en ny cykel till maken, eftersom den han köpte i höstas blev stulen vid stationen, bara efter en vecka *suck*. Sedan åkte vi till Plantagen och köpte nytt jox till trädgården, alltid är det något som behövs.

Efter det blev det ett par lugna timmar hemma med en god middag och lek. Nu är maken på bandy, Elias sover gott och stackars lilla Malte sover väldigt oroligt. Han håller både på att få nya tänder och är förkyld. Natten blir väl jättejobbigt. Det är så typiskt att vi precis flyttat hans säng till hans rum nu när han mår så här, det lär bli mycket spring.

Ska snart lägga mig och läsa den tredje boken om Den vita massajen av Corinne Hoffman. Den är rätt intressant faktiskt, fast första boken var ju helt klart bäst.

Det var den helgen det!

Kommentarer
Postat av: Fluffyn

Vilken underbar helg!

Sol, 3vligt sällskap, shopping och god met! Jag är lite avis. Här har det mest varit flyttkartonger, färdig soppa på burk och stress... Nja, lite shopping på me & I bidde det hos allas vår foroJenny. Randiga t-shirts till grabbarna i familjen (far & son) hjärtankjol till mej & hjärtanbody till Love!!!

3e boken om den vita masajen, det måste jag ha missat... kanske kan låna den av dej? Älskade den första & andra boken!

Nu ska vi avrunda helgen med en kopp the!
Kram å hej!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback