Ännu en helg slut...

Ja, då har föräldraledighetens sista vecka börjat då... Nästa tisdag börjar jag jobba igen och det känns väldigt kluvet. Å ena sidan ska det bli lite trevligt att komma hemifrån och vara Malin för det mesta och inte bara Elias & Maltes mamma. Å andra sidan får jag lite ångest över att det är SLUT... Min bebis är inte längre en bebis. Han springer runt härhemma och pysslar och flyttar runt saker i rasande tempo. Köksprylarna ska till leklådan, leksakerna ska till kökslådan, vissa saker ska ligga bakom elementet och i tvättkorgen och i tidningsinsamlingskorgen kan man nästan hitta vad som helst. Han är så söt när han knallar omkring och pysslar, det är väl bara en tidsfråga tills något man verkligen behöver är borta... För övrigt är miniMalte en mycket bestämd ung herre som vet mycket väl vad han vill och han styr hemmet med en järnhand. Framförallt måltiderna är en plåga. Trots att han får smaka det mesta sitter han och skriker högt som värsta sirenen om han inte får det som är på våra tallrikar, trots att han har detsamma på sin. Inte en lugn sekund vid middagsbordet alltså, släpper vi ned honom på golvet blir han förstås ännu argare. Samma sak är det om någon går förbi honom med något som ser spännande ut, eller gud förbjude går ut genom dörren utan att ta honom med... Han är väldigt intensiv nu våra lilla söta Maltemyra!  Om ganska exakt en månad fyller han 1 år.

Nej, nu måste jag byta om från mjukiskläderna och tvätta av mig lite. Kanske kommer en spekulant på Elias avlagda växasäng under förmiddagen. Vi har inte plats att förvara den och frågan är om inte Malte kommer att få en större säng direkt sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback