Vardagen rullar på

Veckorna bara rusar fram tycker jag. På måndagar och fredagar är Elias hemma från dagis och då blir det oftast att vi mest tar det lugnt hemma eller att Elias leker ute med kompisar om några är hemma eller ute. Annars brukar Malte och jag gå på Öppna förskolan en förmiddag, gå på mamma/barn gympa på onsdagar och träffa någon vän och fika någon dag. Denna vecka blev det ingen gympa eftersom Malte strular så med amningen och då är det skönast att vara hemma mycket så att han kan äta när han vill.

I tisdags var jag och handlade med en mycket god vän som var beräknad att få bebis om en månad. Hon hade börjat få regelbundna sammandragningar och började få lite eld i baken eftersom bebis inte hade några kläder. Dagen efter fick jag ett SMS där det stod att de fått en dotter! Hjälp så fort det kan gå ibland. Flickan föddes i v.35+?, men de mår tydligen bra i alla fall. Ser fram emot att få prata med min kompis, men förstår att de vill vara lite i fred ett tag nu. Hon är säkert urfin lilla gumman!

För en månad sedan fick en annan god vän en liten pojke, de kommer kanske och hälsar på oss nästa vecka. Har inte träffat dem sedan vi besökte dem på BB dagen efter han föddes. Jättekul att flera av mina vänner har barn nu, det har inte varit så trots att jag faktiskt inte är särskikt ung längre...

I helgen blir det som vanligt plasklekis, lunch ute och mathandling på lördag och på söndag ska jag på en majmamme träff (AFF) och fota bebisar och mammor. Någon som minns magbilderna? Samma idé och samma fotograf. Kul som sjutton blir det!!!

Nej, nu har Elias tröttnat på sina pärlplattor och vill ha lite sällskap!

Kommentarer
Postat av: Britta

Det blir inga magbilder den här gången va??? *fniss*

Vad mysigt med mycket bebisar. En tjej i min bekantskapskrets har också fått bebis. Blev en lillebror till flickan som är lika gammal som Olivia.

Postat av: Elin

Vad kul att ni ska ta foto på bebisarna med. Hoppas vi får se bilder här sedan i bloggen. Känns som det var igår du la in dom på magarna, tiden går fort när man ser tillbaka men jag tycker den sniglar sig fram till januari!
Kram från oss.

2006-09-10 @ 16:20:22
URL: http://ellan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback