Tandläkare, vintershopping osv...

Det var 4 år sedan jag var hos tandläkaren så jag var rätt skraj när jag gick dit. Jag är ju en godisråtta av stora mått också, så i min värld fanns inget annat än att jag skulle ha flera hål i munnen. Döm om min förvåning när jag var hålfri!! Tjohoo!! Dock ville min tandläkare byta ut en dålig lagning innan det blir katastrof och det kunde han väl få. Malte var under tiden på sin pappas jobb och charmade alla tanter och farbröder. Efter det gick jag i väg och mötte min mamma och sedan köpte vi vinteroverall till Malte, det blev en POP i marinblått i stl.74 som han troligen kommer att drunkna i min lilla bebis som är 64 cm. Men vintern är ju lång... Sedan köpte jag vinterskor till den store älsklingen, alltså det stora barnet, den stora älsklingen får köpa sina egna skor... Elias fick ett par supertuffa Ecco goretex i mocca (imitation?). dyr dag på stan , men så bra man kan må efter att få shoppa!! Nu väntar vi bara på leveransen av Elias vinterkläder från Gneis.

I går var jag hemma hos en kompis som fick barn för tre veckor sedan, ca fem veckor för tidigt. LIlla gosfia! Så pytteliten och så fin lilla Lisa! Trevligt att få prata ordentligt, mycket amning och sömnlösa-nätter-snack blev det...

I dag hade jag ev. tänkt ta barnen med mig till Huddinge, men Elias vill hellre vara hemma, så då är vi det!

I morgon är det Elias plasklekis och efter det måste vi skynda oss till dagis för där är det individuell fotografering för barnen. Annars tror jag att vi får en lugn och fin helg! Ska ev. köpa en ny kamera, får se om vi kan bestämma oss för någon eller om maken måste fundera ett par veckor till... ;-)




Kommentarer
Postat av: Sandra

Härliga kort på barnen som vanligt!
Vår minsting är oxå en liten fia, inte alls lika knubbig som dom andra var ;)
Kul att shoppa loss! Vi var på Åhlens och Duka idag och såg helläckra fyrkantiga tallrikar, åker nog förbi där igem i eftermiddag och handlar...
Vi köpte ny kamera igår! Det blir jättefina skarpa bilder, kika in i bloggen så får du se....
Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback