Vilken sommarvärme!

Tänk att värmen kom ordentligt när den väl kom, nu får vi bara hoppas att den stannar ett tag också!

Vi har verkligen njutit av värmen i helgen och suttit ute och ätit alla måltider och Elias har cyklat en del på sin tvåhjuling. I går var vi också på 3 årskalas hela familjen, hos Elias kompis Charlie. Det var väldigt trevligt och grabbarna (5 st) lekte intensivt tills vi gick hem, med ett kort avbrott för fika och fiskdamm. Föräldrarna kunde för det mesta sitta och snacka och fika i lugn och ro, med ett eller annat avbrott för att rädda någon situation. På kvällen åkte maken på 50-årsfest till svärfars sambo, dit inga barn var välkomna och jag kände inte alls för att ha barnvakt så här tätt inpå förlossning och flera dagars övernattning hos mormor för den lille prinsen. Elias och jag var med andra ord hemma och hade det bra!

I dag startade vi med en intensiv shoppingtur på
Zetas trädgård . Det blev en del fina blommor till lilla trädgården och så förstås en alldeles underbar fika! ;-) Intensiv blev turen eftersom det var gassande solsken och väldigt mycket folk... Efter det åkte vi hem och jag pekade vart maken skulle plantera och sedan tömde vi sonens rum för att kunna måla om. Elias tyckte det var superkul så honom hade vi verkligen god hjälp av! Sedan har maken slipat väggar, tagit bort ful tapetbård och Elias sover som en prins i det som ska bli bebisens rum och han tycker att det är jättespännande! Nu har maken gått och spelat bandy och jag funderar över vad jag ska äta för gott! ;-)

Känns bra att ha kommit i gång med det sista rummet i huset, men samtidigt känner jag panik över att det inte redan är klart, vi ska ha barn om drygt två veckor och härhemma är det totalkaos... Det var ju nu jag skulle ägna mig åt att bädda och småpyssla och bara njuta hade jag tänkt. För övrigt har jag massor med sammandragningar som t.o.m gör lite ont emellanåt, fövärkar skulle jag tro att det är, det hade jag inte när jag väntade Elias. Orken tryter och jag blir sur för minsta lilla. Tur att vi snart får träffa vårt lilla knyte! Har förresten börjat läsa Kejsarsnittsboken nu och den känns vettig och bra, den kommer jag nog ha haft glädje av att  läst.

Kommentarer
Postat av: Marie

Stackars dig! Förvärkar i form av sammandragningar som gör ont har jag haft med båda barnen. Det är så hemskt :-( usch!

Du, ha inte dåligt samvete för att du inte har skrivit så mycket i min blogg - man skriver när man har tid och lust helt enkelt ;-).

KRAM!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback