Inskrivningsrapport!

I går var vi alltså på inskrivning på BB på Huddinge sjukhus och på det stora hela var det ett bra besök, om än lite långt. Vi fick träffa en mycket trevlig och kompetent barnmorska som berätta allt vi någonsin hade kunnat vilja fråga. Alla frågetecken vi hade innan var som bortsuddade när hon var färdig och det är ju positivt. Tyvärr var den första personen vi träffade en läkare som bara presenterade sig som läkare och med sitt namn och sedan sa han knappt något mer... Efter en stund var jag tvungen att fråga om han var förlossningsläkare och det var han visst. Han berättade i stort sett ingenting och sedan sa han -Har ni några frågor? Jag frågade lite om mina önskemål och han sa direkt att barnet får du inte upp på bröstet direkt, det är omöjligt och jag försökte få reda på varför, men se det gick inte... Som tur är sa barnmorskan sedan att jag visst får upp barnet, men att de sedan kommer att gå i väg och väga mäta och klä på barnet och hon hade så bra argument att det känns helt ok. Bara jag får se mitt barn först innan de går! Vi fick även träffa en ung narkosläkare som var trevlig och pratig som försökte lura i mig att det inte spelar någon roll hur efaren man är när man sätter spinalbedövningen och det tror jag vad jag vill om... Han skrev i alla fall in i journalen att erfaren läkare ska sätta den till slut. Vi ska vara på BB redan kl.7 i morgon och sedan är vi dagens första snitt. Hurra! Fredrik informerades om att han alltid ska följa med bebis vad som än händer, oavsett om ingen säger något och det kändes bra att höra för både Fredrik och mig. Sedan gör de vad de kan för att F ska få stanna första natten och sedan har vi ändå bestämt att han ska åka hem och vara med Elias. Livet blir snurrigt nog för liten storebror, så vi vill minimera konstigheterna för honom!

Elias fick förresten välja en storebrorspresent själv och det blev en låda duplo med posthus, postbil och brevbärare som han tycker är jättekul.

I dag ska jag packa min BB-väska, Elias mormor-väska och ladda hem lite musik till förlossningen. Kanske bakar jag en kaka att stoppa i frysen också. Sedan hämtar jag Elias vid tretiden ungefär, beroende på när jag känner mig klar.

Håll nu tummarna för oss i morgon, rapport kommer på AFF ankomst oktober-02 när bebis är ute!


Kommentarer
Postat av: Marie

Håller tummarna hårt hårt hårt!!! Ska kika in i okt02 då'rå ;-). Spännande!!!! Jag skrev ett inlägg igår - men det kom bort. Blogg.se är ju inte alltid så bra *harkel*.

Skönt att bm var så bra. DU läkaren började inte sitt namn med H månne? Träffade nämligen på en mycket osympatisk läkare på slutet som inte ville ta mina sd på allvar. Fick knappt något smärtstillande och än mindre en igångsättningstid. Det kom först när vi hade besökt förlossningen några gånger.

STOR kram!!! Pst, tänk imorgon är du tvåbarnsmamma!!! Så stort :-D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback