Inskrivning i dag!

Sonen sitter i soffan och tittar på Tweenies och snart ska vi gå till dagis. Vid 13.30 ska vi på inskrivning på Huddinge sjukhus. Känns konstigt och lite pirrigt! Är lite nervös för hur mina önskemål ska tas emot, fast de är förstås vana vid diverse udda önskemål och så värst udda är inte mina. Se här:


Önskemål inför kejsarsnitt

·       Att spinalbedövningen sätts av erfaren narkosläkare
·       Att jag får barnet till mig direkt efter snittet och får behålla det hos mig även på uppvaket/postop.
·       Att vägning och mätning sker när jag kan vara med, om inte barnet mår dåligt förstås.
·       Jag vill åka hem så fort som möjligt, så snart mitt och barnets hälsotillstånd tillåter det.
·       Att vi får fikabrickan tillsammans.
·       Att min man får stanna åtminstone en natt hos oss.
·       Jag vill bli informerad om allt som sker, läkemedel jag får osv.


Jag får väl återkomma efter inskrivningen och berätta hur det gick!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback