Hemma igen!

Nu är vi äntligen hemma efter två dygn på Huddinge sjukhus. Kejsarsnittet gick bra, det var mycket smidigare och mindre obehagligt än jag hade kunnat föreställa mig. Lillkillen skrek omedelbart då man tog ut honom men inte tillräckligt tydligen, så jag fick aldrig upp honom på bröstet utan de gick till ett barnrum först och sedan direkt vidare till Neonatalen där han fick andas i c-pap under någon timme. Det var aldrig någon fara, det var mest för säkerhetsskull, men det var tortyr att behöva vara i från sin lilla skrutt i flera timmar. Han var mycket rörlig hela tiden och låg väldigt långt upp, så det var lite svårt att få ned honom har jag förstått och han hann sätta fostervatten i halsen. Framåt lunch hade jag min känsel i benen tillbaka och fick komma upp till honom och sedan dess har vi varit tillsammans. Vi har bestämt oss för att han ska heta Malte och han är väldigt lik storebror, med undantag för hårfärgen, Malte är betydligt mörkare än Elias. Elias tycker nog att det är konstigt och lite jobbigt med lillebror, han har inte alls varit sig lik sedan vi träffades i dag. Men han är snäll och säger att lillebror är söt. Mjölken har runnit till ordentligt och Malte gillar att amma. Jag njuter på ett helt annat sätt än när jag blev mamma sist måste jag säga, jag är mindre orolig och känner mig mer säker.

Just nu ligger lilleman i mjukliften och sover efter att ha blivit fulltankad med bröstmjölk. Behöver jag säga att han är världens finaste?? ;-)


Kommentarer
Postat av: Tina

Grattisönskningar från en helt okänd människa!
Önskar er all lycka med lilla Malte!

Postat av: Marie

GRATTIS igen Malin!!! Å vad härligt att höra att ni har kommit hem. Låter som om att ni fick vara med om en toppenfin förlossning.

KRAM!!!

2006-05-26 @ 22:37:55
URL: http://marieas.blogsome.com
Postat av: Lotten

Grattis Malin till Elias lillebror Malte!
Välkommen till tvåbarnsland:-)

/Lotten (LG från Kanalen - vi hade lite kontakt där och jag brukar läsa din blogg ibland)

2006-05-28 @ 20:35:06
Postat av: Ann-Sophie

Gratulerar till barnet =) hoppas allt går bra lyckoönskningar i massor !

2006-06-01 @ 12:24:56
URL: http://annsophieannasofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback