En vecka kvar

Om en vecka är vi en familj med två barn, det känns både helt fantastiskt och overkligt på en gång! Självklart är det så att tankarna snurrar mycket kring det stundande snittet. Har en känsla av att jag kommer att skaka av nervositet när det är dags. Mest undrar jag förstås vem bebis är, men även om hur det kommer att gå för både mig och barnet. Mår den lille bra? Är det en pojke eller flicka? Hur ser h*n ut? Jag föreställer mig en liten kopia av storebror, en pojke alltså. Hur kommer jag att må efteråt? Hur snart kan jag åka hem? Och en annan viktigt fråga är förstå: Hur kommer Elias att reagera? Många tankar som sagt... På måndag är det inskrivning och då får jag veta vilken tid det blir på onsdag.

En annan sak som upptar mina tankar är förstås hur det kommer att se ut härhemma, om allt eller åtminstone det mesta kommer att vara klart. Elias rum är i stort sett klart nu och jag trodde att vi skulle kunna återställa i går, men då visade det sig att Fredrik inte var helt nöjd, så han började spackla igen... I kväll kanske om jag har tur!

I dag är Elias på utflykt med dagis, med matsäck och allt. Det ska bli spännande att höra hur de har haft det! Bästisen Charlies mamma Ingela med lillebror Victor är med och skulle ta hand om min prins och då känner jag mig fullständigt trygg. Hade velat vara med själv, men det orkar inte min kropp så här en vecka innan bebis.

Annars rör jag mig väldigt långsamt här hemma, har städat lilla badrummet och legat en bra stund i badet och läst i min nya bok som kom i brevlådan i dag; "Om skönhet" av Sadie Smith. Sadie är en av mina favoritförfattare, trots att hon bara givit ut tre (vad jag vet) böcker. De andra två böckerna var i alla fall lysande om du frågar mig! Återkommer med en recension om några dagar!

Kan förresten rekommendera en bok av Håkan Nesser igen och det är "
Skuggorna och regnet".


Kommentarer
Postat av: Marie

Känner igen tankarna från förra sommaren. Mycket som kretsar därinne där mot slutet.

Vad spännande!!! Bara en vecka kvar. DU får instruera Fredrik så att han kan blogga eller skriva inlägg på AFF eller Kanalen. Vill ju veta ju ;-) *nyfiken*.

Jag tror att det bor en liten tjej inne i din mage iaf *ler*.

STOR kram!

Postat av: Veggomamman

Men Malin...sååå fort det gått. Minns dagen då du berättade om att det äntligen växte en liten Piff i din mage.

Du ska se att det kommer att ordna sig, Elias rum blir nog klart jättesnart och snittet kommer att gå bra. Lilla Piff kommer att se så underbart vacker ut att ni bara kommer att smälta som vit choklad i strålande sol.
Elias kommer självklart att älska lilla Piff...även om det kanske inte alltid visas på det mest kärleksfulla kramiga sättet....men kärlek kommer det att bli, var så säker.

Kram och Lycka Till!!

2006-05-16 @ 19:38:55
URL: http://veggomamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback