BM-besök och korkad gravid...

I går morse var det dags för mitt sista BM-besök på Mama Mia inför förlossningen. Jag åkte in till stan direkt efter dagislämningen. Besöket gick bra och mina värden var som vanligt lysande, magen är mitt på normalkurvan och bebisens hjärtslag fina. Det enda som inte var kul, var att jag var tvungen att väga mig inför kejsarsnittet och det var som vanligt en chock... Hoppas verkligen att amningen kan hjälpa mig att gå ned i vikt denna gång, för det gjorde den inte förra gången... Och nu kan jag inte skylla på att det är svårt att gå ned i vikt när man samtidigt genomgår hormonbehandlingar och är ledsen över alla misslyckanden. Min ångest över vikten kunde inte hindra mig från att knalla över till Gunnarssons och smälla i mig en suverän jordgubbs och rabarberpaj med vaniljsås... Köpte en söt liten mjuk vovve till bebis, från storebror också. Funderar över om vi ska köpa en present till storebror från oss/bebisen. Hur har ni andra gjort som har syskon?

När jag skulle hem och kom till Södra Station upptäckte jag att pendeltåget stod inne och sprang till tåget. Hur sjutton kan man vara så korkad??? Jag hann med tåget, nästa skulle gå om en kvart, inte särskilt lång tid heller för en som är ledig hela dagarna... Hursomhelst kändes det som bebis skulle ramla ut och så fick jag omedelbart tokont i bäcken och ligament och har fortfarande kan jag säga... Hur kan man tro att man kan springa när man är i v.38 och har ont i kroppen redan innan?? I dag på morgonen hade jag en blödning, hoppas verkligen inte att jag har satt i gång något nu, jag ska ju inte ha bebis förrän på onsdag.

I går eftermiddag/kväll beställde vi och betalade vår resa till Kanarieöarna, äntligen! Vi åker den 18 November och kommer hem den 25:e. Ska bli underbart!! Vi har gått och tvekat ett tag för de resor vi hittills har hittat har antingen varit hyfsat billiga, men med mellanlandningar och dåliga avgångstider eller tokdyra helt enkelt. Nu hade jag anmält mig till Sterlings nyhetsbrev och fick veta att de släppte sina vinterbiljetter i går och nu är det bra pris, ingen mellanlandning och helt ok tider. *nöjd*

Kommentarer
Postat av: Veggomamman

Halloj Malin!

När lillasyster kom så fick storasyster en present av henne....hon var bara 1½ då och hade då inte så stot koll på paket liksom...
Jag hade nog skaffat en present från Piff till Elias.

Jag känner igen det där med att liksom glömma bort att man är höggravid....hur man nu kan glömma det. Men av ngn anlednig så gör man det. Och ack vad man får betala dyrt efteråt....

Så skönt det låter med en resa i höst.

Nähe, ska ta hand om mina två troll som är sjuka.

Kram och lycka till på onsdag!!

Veggomamman

Postat av: Ida

Hejsan! Kul att läsa om hur du har det. :) När Hampus blev storebror vid 2,5 års ålder fick han en lastbil (var mycket förtjust i detta då) från nyfödda lillebror och blev såklart jätteglad över detta. Vi sa att lillebror var så glad att det var just Hampus som var hans storebror. Idag är Hampus strax åtta år och pratar fortfarande om lastbilen han fick när lillebror Midas föddes. :)
Kramar från Ida med Mini

2006-05-18 @ 11:36:32
URL: http://kvileja.blogg.se
Postat av: marie med Ellen

hoppas fogarna mår bättre idag, nej inte är du dum inte men ibland verkar det som om hjärnan går ner i lågvarv när man är gravid och man gör de mest knäppa saker...försökte själv lägga mig på mage och dammsuga under soffan i v38 jamen hallå?? magen gick ju liksom inte att missa men jag gömde ändå bort den..

ha det bra/marie

2006-05-18 @ 12:31:55
URL: http://marrans.blogg.se
Postat av: Annie från majgruppen

Kan verkligen hålla med om att man förtränger det där med att vara gravid. Förra veckan fick jag för mig att jag skulle byta gardiner själv i köket (jättesmart i vecka 41 märkte jag). Gardinstången är 3,80 m och med tunga gardiner var det inte så lätt... stod och balanserade på en svajig trappstol och trodde att jag skulle trilla ner. Fick till slut ge upp och be sambon om hjälp när han kom hem från jobbet... men var grymt sur för "jag kan själv" brukar vara mitt motto =)
Har ett flertal gånger böjt mig rakt fram också för att ta upp saker, med resultatet att jag nästan tappat luften...

2006-05-18 @ 15:17:32
URL: http://spaces.msn.com/anniesspacesweden/
Postat av: Marie

AJ aj aj Malin. Inte kan du ut och kuta nu heller. Du får ta det lite lugnare ;-). Håller tummarna att bebis stannar kvar tills på onsdag. Om det är till någon tröst så sprack jag enormt mycket med sonen - inte lika illa som för dig men nästan hela vägen bak. Fick sy massor - bm höll på läääääänge. I journalen står det fåtal utanpå och flertal inuti. Hon skrev inte hur många stygn - fast det kanske var lika bra det. Den här gången fick jag sy ETT stygn!!!

När vi fick vår lilltjej så såg jag till att sonen fick leka med sina gamla leksaker där under sommaren innan hon kom. Det var då vi ställde in dem i blivande bebisens rum. Han var också med om att stuva in tvättade och strykna bebiskläderna i en byrå. På BB så såg jag till att dottern låg och sov i sin plastbalja när sonen kom så att jag kunde ta emot honom utan en bebis vid bröstet. Sen fick han närma sig sin lillasyster i sin takt. Vi hade köpt Bandis till sonen från dottern - sista Byggare Bob bilen som han inte hade. Sonen hade fått köpa ett mjukisdjur som vi hade slagit in under sommaren.

Själva avundsjukan mot att lillasyster fanns och var här för att stanna kom först när dottern var 2-3 månader. Det var rätt jobbigt där i oktober-december. Samtidigt infann sig det ljuvliga 3-årstrotset :-(. Nu kan sonen bli sotis om han håller på att bli sjuk eller om han är jättetrött.

Det kommer att gå bra Malin! Jag ska tänka på dig på onsdag. Och du, inga mer springäventyr ;-).

KRAM!

2006-05-18 @ 20:04:44
URL: http://marieas.blogsome.com
Postat av: Sandra

Hej gumman! Springa som höggravid är ingen hit...hoppas du känner dig bättre nu!
Sebbe var ju så liten när Bella föddes så han fick ingen present. Men den här gången hade "bebisen" köpt en bok till Sebbe och "jag-kommer-inte-ihåg-vad" till Bella som vi la på sängen bredvid bebisen när vi kom hem. Barnen var väl mer nyfikna på nya familjemedlemen än på presenterna :)
Kram!

2006-05-20 @ 15:46:13
URL: http://trebarn.blogsome.com
Postat av: MiaMaria & co

Aj, aj! Hur kan man glömma bort att man är höggravid? Ja, jag undrar eftersom jag gjort samma sak. Får nog skylla på hormoner (som vanligt ;)

Josefin fick inget speciellt från Jonatan när han föddes. Jag såg bara till att hon fick vara med och hålla i honom mycket när hon ville göra det. Det var lite jobbigt att se till att hon höll rätt och så (2-åringar kanske inte är så försiktiga), men hon har klarat av att få syskon bra så jag tror det hjälpte :)

*kram*

2006-05-22 @ 18:08:09
URL: http://sarnhammar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback