Trött och sliten

Är så glad att jag är sjukskriven på 25%, för det är knappt att jag orkar jobba tre dagar på rad längre. Det är min tredje dag i dag och jag orkar egentligen inte. Vi har haft tokmycket på jobbet och när det är så, finns det inget utrymme för att ta det lite lugnare för att man är gravid... Vi har haft folk i varenda skrymsle på akuten och skrymslerna har ändå inte räckt till... Man har fått sätta folk, som egentligen behöver ligga, i väntrummet och vissa undersökningar och behandlingar har fått vänta pga att det inte har funnits britsar. Det är sjukt och i måndags var jag så trött när jag slutade att jag knappt orkade ta mig hem. Hoppas det blir lugnare i kväll! Sedan är jag ledig i 4 dagar i alla fall. Sov 11 timmar i natt och känner mig fortfarande helt slut. Nej, nu ska jag sluta gnälla!

I morgon har jag min härliga vattengympa och efter det ska jag träffa ett stort gäng med Maj-06 mammor och äta på Pizza Hut. Det blir trevligt! Och på fredag ska jag och Elias åka till www.barnadiset.se och träffa en god nätvän (Hej hej Marie!) med två barn, en spädis och en treårig kille. Det ska bli jättetrevligt! Och i helgen ska jag försöka få min man att måla om sovrummet. Vill helst att det är klart tills Piff kikar ut. Själv tänker jag småpyssla och dona och serva maken... Ev. lånar vi ut prinsen, annars får väl han och jag försöka vara ute en del eller hitta på något annat.

Kommentarer
Postat av: Marie

Du, jag känner igen det där med hur trött och lite man orkade nu sista graviditeten. Jag fick så ont av sd så jag var sjukskriven på halvtid från v.24 - tror jag det var - fram tills v.32 och min semester. Det var knappt att jag orkade med det.

Så ledsen att det inte blev något av i fredags. Jag hoppas verkligen att vi kan ta Barnadisetsträffen någon annan dag nu i framtiden.

STOR kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback