Om i helgen och i dag

I lördags for vi runt mest och handlade. Dels var vi och klippte liten kille som som vanligt satt fint och gjorde som frisören bad honom, kanske var det godisklubban efteråt som hägrade?? ;-) Sedan köpte sig maken en ny kostym och så handlade vi mat i en nyöppnad mataffär som hade fiskdamm till barnen. Sedan bar det av till BabyPlanet där vi köpte en skötbädd till Piff och en hårdlift till vagnen och så till sist åkte vi till Bauhaus och köpte färg, för nu ska här äntligen bli målat av!

I söndags sovvi först ut ordentligt och sedan tog vi en lasgom lång promenad i området och passade även på att köpa våffelsmet, och när vi kom hem åt vi förstås våfflor till lunch! Härligt att se och höra den smälta snöns vatten rinna. Efter lunchen parkerade vi oss på vår baksida i solen och njöt av kaffe/saft med bulle, utan att frysa det minsta. Sedan satte maken i gång med slipandet av väggarna i vårt sovrum, och Elias och jag lekte ute under den bullriga tiden av arbetet. På kvällen fortsatte maken med att grundmåla och jag hittade en spjälsäng på Blocket som maken ska åka och köpa i dag. Snart har vi nog allt till Piff tror jag!

I dag är Elias och jag hemma och har det bra. Elias har gjort "på-låtsas-glass" och vi har gjort russinmuffins. Jag har börjat på ny spännande bok: "Älskade Poona" av Karin Fossum och just nu leker Elias livliga leker vid sin fars gamla riddarborg. Sköna lediga dag!!


Kommentarer
Postat av: MiaMaria & co

Men åhh, har ni krokus i trädgården! Vi har väl någon meter snö (har skottat bort snö från altanen) över mina snödroppar så vi får se om de kommer fram innan midsommar ;)

Postat av: Marie

Så du har börjat att boa lite ;-). Visst är det mysigt!!!! Så avis på dig som är gravid nu under våren. Det är ju så mysigt - var ju gravid våren 02 och 05 :-D.

KRAAAAAAAAM!

2006-03-30 @ 12:49:22
URL: http://marieas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback