Lite av varje och bokrapport

I går var vi och gjorde ultraljud igen. Egentligen var syftet att ta reda på hur moderkakan ligger, men eftersom jag var tvungen att besöka toan innan och blåsan således var tom, gick det inte att se... Hursomhelst fick vi se vår lilla älskling och fick ett par nya idolbilder att sätta upp på kylskåpet. Ser ut som lilla Piff har uppnäsa! Världens finaste lilla bebis förstås! Lika häftigt är det varje gång att göra UL och man blir så märkligt medveten om att det är en BEBIS därinne. Precis som det inte känns ändå när h*n bökar runt därinne... *ler* Vi besökte även vår BM efter ULet och allt var bara fint. Hb är fortfarande högt och bra och blodtrycket lite i underkant, men helt ok. Magen växer massor och ligger numera en liten bit över medelkurvan. Tänk om de visste det mina kära arbetskamrater som dagligen talar om för mig att jag har så liiiten mage... Har visserligen stora bylsiga kläder på jobbet, men ändå, är så trött på kommentarerna!
I dag har jag varit på vattengympa och det var som vanligt väldigt mysigt om än lite jobbigt att ta sig in till stan. Tog mig en Souvlaki ochsatte mig i solen på Medborgarplatsen innan. Mmmmmyyys!

Nu en liten bokrapport

Jag som inte gillar deckare har precis upptäckt en författare som är riktigt bra i genren och det är Karin Alvtegen och böckerna jag har läst är: Skuld, Skam och Saknad. Alla tre är mycket bra, välskrivna och fängslande, men framförallt tar de lite oväntade vändningar emellanåt. Passar även på att rekommendera Unni Lindell när jag ändå är inne på duktiga deckarförfattare. Jag har en förkärlek för kvinnliga författare har jag märkt... En annan bok jag nyss läst ut är Alice Sebolds "Flickan från ovan". Boken är helt ok i mitt tycke, men inte riktigt lika bra som recensionerna säger. Jag har lite svårt för böcker som inte är helt rimliga, vilket också innebär att jag inte alls gillar Sci Fi och den typen av böcker och filmer.

Det var allt för i dag! ;-)

Kommentarer
Postat av: Lena

Hej

Jag tyckte mycket om Flickan från ovan :) Fast vsst den var inte så bra som recensionerna.

Har du tex läst "fem personer du möter i himlen" Mitch Albom har skrivit den. Handlar om en nöjesfältsarbetare som omkommer i en olycka och kommer till himmelen och där får han möta männsikor vars liv han påverkat. - Himla mysig men självklart så är den ju fantasifull :)

Kram

2006-03-16 @ 21:36:02
Postat av: Britta

Gillade Flickan från ovan (som Lena ungefär) och får kanske ge Karin Alvtegen ännu en chans. Jag tyckte den jag läste (svek) var så mörk. Ska läsa Unni Lindell.

Jag gillar också kvinnliga författare. Vet inte riktigt varför, men speciellt deckare blir bättre när en kvinna skrivit.....

Kul när du delar med dig (och mysigt förstås att få träffa lilla bebben om än bara på UL än så länge).

Kramis!

2006-03-16 @ 21:43:27
Postat av: Marie

Grattis till lyckat UL!!!

KRAAAAAAAAM!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback