Njuter och myser

Här hemma är det verkligen lugnt och fridfullt och vi njuter och myser så mycket vi bara kan. Pga gulsoten är Malte toktrött och sover bara mellan amningarna, vilket också innebär att det är lika lugnt som innan han kom till oss. Hoppas att han piggnar till snart, för nu vill vi verkligen lära kanna varandra ordentligt!! I dag har han varit vaken flera timmar på förmiddagen och det har inte hänt sedan han föddes. Kanske håller det på att vända nu?

Elias håller nog på att vänja sig vid lillebror och klappar gärna på honom, men han funderar en hel del också. När jag höll på att gosa med Malte, frågade han om Malte var min nya gullunge. Så är det ju inte, men hur förklarar man för en treåring att man älskar honom precis lika mycket som innan, men att jag älskar Malte också? Inte lätt!

Häromdagen hade vi besök av mormor och i går var farmor och gammelfarmor här. En massa fina kläder har han fått den lille sonen och som tur är har folk varit duktiga på att uppmärksamma den store lille sonen också, för han tycker nog att det är lite konstigt att Malte får en massa paket. Mycket fikabröd blir det, men man ska ju inte banta när man ammar, är det inte så?! Jag tycker att jag borde rasa i vikt för jag ammar varannan timme dygnet runt och är konstant hungrig, men än är det en bra bit att gå... Mammakläderna är för stora och de vanliga kläderna sitter åt framförallt över operationsärret. Äsch det är inte bråttom, jag har ändå ingen lust att gå någonstans ännu!!

Kommentarer
Postat av: Marie

Det ordnar sig ;-). Du kommer att rasa i vikt senare. Det gick ändå ganska fort den här gången. Iaf för mig. Tror att jag kom i vanliga byxorna relativt snabbt sen när det började bli kyligare i september - dottern är ju född 3 aug och då gick jag i kjol. Med sonen så tog det 5 mån innan jag kunde skippa mammabyxorna.

SKÖNT att Malte är lite piggare. Dottern sov också mycket i början. Tog ett bra tag innan hon var vaken länge...

MYS!!! Jag är sååå avis ;-).

KRAM!

Postat av: Åsa

Hej! Jättesöt bebis!

2006-06-12 @ 20:14:10
URL: http://sajbermamma.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback