Efterkontroll & lite av varje

I går var Malte och jag till stan för första gången, med buss och pendeltåg. Elias var hemma med mormor som var snäll och kom hem till oss redan kl.9 på morgonen. Resan till stan gick utmärkt, trots att Malte vägrade amma precis innan vi gick. Vi kom tidigt in till stan och efter att ha handlat lite gick vi till Mama Mia där jag passade på att amma innan det blev vår tur att träffa barnmorskan. Efterkontrollen för mig blev mest att vi pratade om snittet som jag egentligen inte hade så mycket att säga om. Och så beundrade hon förstås vårt lilla underverk! ;-) Mera amning innan jag vågade ge mig ut igen och nu bar det av till Growinlife där jag köpte ett amningslinne, jag tycker att de är så himla bekväma och bra. Sedan åkte vi hem och när vi kom hem var Malte förstås vrålhungrig igen, puh vi hann i alla fall hem!!

På eftermiddagen lekte Elias med en kompis både ute och inne hos oss, vilket förstås var jättekul. Eftersom kompisen också är hemma ända tills i slutet på augusti blir det säkert mycket lek framöver.

I dag har vi mest slöat och Elias har varit ute själv med ovan nämnda kompis och lekt och även varit hemma hos honom och är nu också. De bor verkligen nära varandra så att man kan ropa över till varandra om det är något.

Nu ska här snart lagas middag och så ska vi hämta hem vår stora kille från kompisen!

Kommentarer
Postat av: Marie

Vad roligt med första utflykten med minstingen ;-). Vad härligt att det gick så bra.

Vi har också så här - jättenära till kompisarna. MEN tyvärr är vår stora kille rymningsbenägen så jag håller alltid ett öga på honom utomhus. Måste annars kan han försvinna utan räddsla för följderna. Usch - längtar tills detta blir mer på normal nivå inte kul att alltid vara rädd :-( för att P ska komma bort.

KRAAAAAAAAM!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback