Amningsnätter

Här har ni en totalt slut tvåbarnsmamma som inte får sova mycket på nätterna. Min lilla tuttis ammar varannan timme minst och i natt har han även legat och knorrat missnöjt. Jag är så trött och slut och orkar ingenting. Jag är en usel morsa till Elias, Malte kräver ju bara amning och närhet och det fixar jag än så länge. Drömmer om några timmars sammanhängande sömn, tänkt att få sova 4-5 timmar på rad... Tur att man vet att det blir bättre, förr eller senare...Det är skräpigt och stökigt hemma, men det får det vara, kraften behövs till att hålla sig vaken. Snart kommer maken hem och då ska han och storgrabben åka och handla lite midsommarlunch tills i morgon, jag hoppar över att hänga med, jag har inte ens duschat i dag.

Glad midsommar allihopa!

Kommentarer
Postat av: Veggomamman

Å vad jag känner igen mig allt för väl i det du skriver....men jag kan lova att det vänder. Brist på sömn kan verkligen göra att man tappar hunöret för minsta lilla grej som man normalt sett inte hade reagerat över ens.
Jag hoppas du ska få dig några väl behövliga timmars sömna snart.

Kram
Veggomamman

Postat av: Marie

Ååååå vilka minnesbilder - jag och C framför Tvn mitt inatten i aug-sep så där ;-). Du det blir bättre. Vet att det är svårt att se - men det blir bättre!!!!

STOR kram och glad midsommar ;-).

2006-06-22 @ 21:39:05
URL: http://marieas.blogsome.com
Postat av: Kattis

Åh, många styrkekramar kommer här Malin!! Jag känner så väl igen den där tröttheten i början men det blir bättre! Du är världens bästa mamma för era två fina söner:)
*KRAAAM*

2006-06-25 @ 20:53:24
URL: http://katariina.blogg.se
Postat av: Nellie

Åhhhh, grattis till Malte! Så underbart söt han är och vilket sött namn!!!

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAM!!!

2006-06-26 @ 13:42:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback