Vilken semester...

...det är att vara på stan med bara ett barn! ;-) Har varit på stan hos min doktor och kollat mitt operationssår efter att jag tog bort knölen/utväxten. Tack och lov var det inte cancer i alla fall, däremot har jag fått en infektion, det var iofs en infektion innan också. Det enda som ska göras är att jag ska tvätta med Alsolsprit och sedan ska jag ta suturerna själv nästa vecka, fick en skalpell med mig hem. Jag passade också på att shoppa på POPs rea (massa fina bebiskläder!). Skickade in maken i måndags för att shoppa på reans första dag, men han är uppenbarligen blind, för han såg inte vad jag såg... Sedan gick vi till Debenhams och handlade badleksak till storebror, vagnleksak och munkjacka på rea till lillebror och så fikade och åt vi,  Malte och jag. Det enda jag saknade på stan var någon vuxen trevlig person att prata med! Så enkelt det är när man bara behöver ta hänsyn till liten bebis mattider och inte behöver roa en liten rastlös 3 1/2 åring samtidigt och se till att han är kissad, mätt och glad. Jag hade barnvakt av mormor medan jag och Malte var på stan och E har förstås haft jättekul! Ser fram emot hösten och förmiddagsshopping och fika/lunch på stan, innan hämtning på dagis. Två av mina kompisar ska ha barn snart så jag hoppas på sällis av dem då!

Kommentarer
Postat av: Åsa med Ebba och Anna

Ja, visst är det "peanuts" att bara dra på de små underverken! I alla fall om man vill göra något som inte stavas leksaksaffärer och barnvänlighet!
Men som du säger så skadar det inte med lite bra vuxenprat och sällskap, men det finns ju fördelar med mindre pratsamma sällskap som Malte också. T.ex. att hinna tänka själv!
Vi kanske hinner träffas någon gång innan jag börjar jobba i oktober också!
Lite Debenhams igen kanske? =)

Kram Åsa


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback