söndagsrapport

Så var även denna helg slut, det är ruskigt vad fort tiden går! Som vanligt har vi ägnat helgen åt att shoppa och även myst hemma. I går var vi till Babyland på förmiddagen och köpte en sprillans ny och fin Babybjörn Active och vi är redan mycket nöjda. Malte trivs där i och vi trivs med att bära honom så. Planen är att vi ska varva bärsele med sjalarna så småningom, men just nu har vi inte lyckats få till det med sjalarna. Sedan åkte vi till Plantagen och köpte kantband till några rabatter. Tyvärr blir det ingen trall på framsidan förrän efter snickarns semester, bättre sent än aldrig i alla fall. Sedan ägnade vi eftermiddagen åt att bara ha det bra och Elias sprang igenom vattenspridaren och hade kul. I dag har vi varit på IKEA och köpt nya kuddar, för de gamla lyckades jag förstöra i går när jag skulle tvätta och torktumla dem. De luktade skunk och något brunt jox kom ur dem... Hem kom vi förstås med en fullastad bil med diverse
bra-att-ha-saker, inte alls bara kuddar med andra ord. Sedan åkte vi till Karolinska sjukhuset och besökte barnens bonusfarfars mamma som ligger inne sedan länge. Jag tror att hon blev glad över att vi kom och vi tyckte att det var trevligt att se henne, även om det var tråkigt att med egna ögon se hur sjuk hon är. På kvällen har Elias varit hos en nyinflyttad lite äldre kille och ätit glass och tittat på TV. Kul att se hur han skaffar sig nya vänner! Pappan och jag passade på att sortera bort lite leksaker från Elias rum...

Elias är förresten superfin med Malte, den där första svartsjukan verkar ha lagt sig och nu verkar han stolt  över honom och är väldigt försiktig. Mycket roligt att se!

Kommentarer
Postat av: Humla

*s* Min pappa hävdar bestämt att det kostar 500:- i timmen att gå på IKEA... det stämmer rätt bra. ;-) Fin bild på killarna, Malte har verkligen blivit större... både rundare och mer vaken!

Kram!

Postat av: Marie

Vad härligt! Hoppas att det fortsätter så. Pontus värsta svartsjuka kom när C var 2-3 månader.

Haha så där är jag också när jag åker till IKEA - roligt ställe ju ;-).

KRAM!

2006-07-09 @ 23:02:01
URL: http://marieas.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback