Morgonbloggar lite

Den store sonen sover fortfarande och den lille somnade om i babysittern när han hade lurat upp sin mamma ur sängen... Nu är det bara tre dagar kvar tills maken har semester och det känns förstås bra! I dag ska jag och killarna till BVC och väga den pyttelilla och kanske den stora också, bara för att han vill det. Det är minsann inte bara lillebrors vikt som är intressant, så det så! ;-) Häromdagen sa jag något om att Malte börjar bli riktigt tjock nu och då sa Elias: -Jag vill också bli tjock! Tja, hur bemöter man det?  Jag svarade förstås att han är alldeles pefekt som han är och att det är så jobbigt att springa och spela fotboll om man är tjock. I eftermiddag ska vi till barnens farbror Emil, som har fyllt 26 år och vill bjuda på tårta.

Annars har jag faktiskt haft en riktigt bra natt, vi gick och la oss kl.23 ungefär och sedan ammade Malte kl.03 och sedan låg han och knorrade vid 5-tiden och 6-tiden, och jag försökte amma, men han tog inte emot tutten. Va?? Kl.7 ammade han nästa gång. Amningstiderna håller på att fixa till sig kanske?! Malte sover numera i sin spjälsäng, åtminstone den första perioden innan nattamningen och sedan blir han ofta kvar i vår säng. Känns skönt att ha "återerövrat" sängen, vi sover så mycket bättre då.

I morgon är det sårkontroll av mitt operationssår på bröstkorgen. Tyvärr ser det lite infekterat ut. Suck! Mormor är hemma med Elias då och jag och Malte åker in till stan. F jobbar i närheten så han har lovat att köra vagn, medan jag är hos doktorn. Min gissning är att han sätter sig i Kungsan och käkar glass...

Kommentarer
Postat av: Marie

Hur gick det på BVC?

Hoppas att det inte är någon fara med ditt sår. Fy att få det så nu i värmen - det är ju rötmånad nu också.

Kram på dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback