Böcker

Som ni förstår är jag lite sämre på att läsa nuförtiden, men lite läsning blir det allt under amning och när Elias är hos någon kompis eller ute med pappa.

En bok som pågår, men som det går lite långsamt med är "Om skönhet" av Sadie Smith. Långsamt går det för att boken är inbunden och tung att hålla i ena handen när man ammar, men den är mycket bra! Underbara personporträtt och härligt språk. Har ni inte läst något av henne är det hög tid nu!!

Utläst är Pigge Werkelins bok om Kao Lahk och tsunamin. Mycket bra och snabbläst! Pigge är ju en fantastiskt positiv människa trots allt elände han har gått igenom och man inser att media kanske inte alltid var helt rättvis mot honom. Jag trodde nog att han var en mediakåt person som trodde att han var lite viktigare än andra, men den bilden får man inte alls av boken, tvärtom. Han gjorde bara vad han kunde för att samla spillran av sin familj och vem skulle inte ha gjort det? Sorglig, men faktiskt också ljus på sina ställen.

Sist men inte minst har jag i dag börjat med Nick Hornbys senaste bok "Fallhöjd". Den handlar om 4 helt olika typer av månniskor som samlas av en slump uppe på ett tak för att hoppa och ta sitt liv. Jag har nyss börjat på boken, men jag vet redan att jag kommer att älska den!

Kommentarer
Postat av: Britta

Tack för dina boktips. Har så mycket på min önskelista på läsning. Pigges bok måste man ju läsa känns det som. Nick Hornby har jag inte läst något av. Borde jag kanske det?

Tack förresten för kommentaren i min blogg. Jag blev så inspirerad och rusade till Aff för att göra ett inlägg där om träffen.

Kramis!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback