Jul och nyår *sammanfattning*

Nu är det redan den 2 Januari 2006 och både jul och nyår är passerade.

Vi firade jul hemma hos oss i år, med min mamma och lillebror och Fredriks mamma och lillebror. Till fikat vid 13-tiden kom även Fredriks pappa med sambon Lars-Åke över en stund. Elias var förstås i centrum hela långa dagen och fick massvis med julklappar förstås, egentligen alldeles för många... Precis innan Kalle Anka kom tomten (min lillebror) och Elias var faktiskt rädd för honom. Han vågade knappt titta på tomten och gömde sig bakom en hand. När tomten skulle gå fragade jag om tomten kunde få en kram, men det fick han förstås inte. Kan du ta honom i handen då? Näpp inte det heller. Vinka då?? OK, fast bakom handen liksom...  Efter julklappsutdelning och Kalle åt vi en massa julmat och efter det lekte Elias med sina alla leksaker och vi åt choklad, ostkaka och bara satt och mös i soffan

Nyårsafton jobbade jag dag och kom hem vid 16-tiden. Vi tillbringade nyårsaftonen hemma, bara vi tre och hade det mysigt med trerätters och var helt avslappnade och inställda på mys. Vi åt Hummer Thermidor, Inbakad fläskfilé med vitlöksost och spenat och Parfait med hallon och choklad till efterrätt. Elias åt pommes frites med stekt kyckling, mums tyckte även han. Sedan strax innan läggdags för lilleman gick sonen och pappan ut och smällde aven raket medan den trötta mamman tog ett bad innan nattningen. Sedan slocknade faktiskt jag 21.30... Fredrik fick fira resten av vår 10-årsdag och nyårsaftonen alldeles ensam i soffan. På nyårsdagen började jag jobba redan kl.7, så det var väl lika bra att jag gick och sov så att jag orkade.

För övrigt mår jag bra, magen växer och jag känner rörelser. Tyvärr har jag fortfarande ont i min ena höft/bäcken. Så i morgon borde jag ta mig i kragen och ringa en sjukgymnast. Och så SKA jag plugga också, till min sluttentamen som ska lämnas in den 12 Januari.


Kommentarer
Postat av: Marie m. Pontus och Caroline

God fortsättning på 2006 :-D

Låter som om ni har haft en underbar jul och nyårsafton. Förstår om du är trött.

Ååå vad härligt att känna rörelser. Avis ;-)

Kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback