Spårvägsmuseum och en massa annat

I dag har vi äntligen varit på Spårvägsmuseet som vi har varit på väg till i över ett år. Elias bara älskade det och for som ett jehu ut och in i bussar och spårvagnar. Ett tips till er andra som har barn som älskar fordon och inte har varit där! Självklart har jag tokont i höften nu, för jag har inte lärt mig att jag inte riktigt klarar sån´t...


I går var vi på IKEA och lämnade in Elias på "Småland" för första gången. Kändes mysko, men Elias hade mycket roligt och han var bara där max en halvtimme. Under tiden köpte vi gardinstänger till gardinerna jag köpte häromdagen på Hemtex. Det blev som ett nytt rum faktiskt och det blev väldigt fint! *nöjd* Dock är vi inga snabbfixare precis, det tog några timmar innan hålen var borrade och gardinerna var på plats... Efter IKEA besöket var vi på Heron City och åt en lunchbuffé som var riktigt bra, tyckte hela familjen.


Vi har med andra ord haft en riktigt bra helg!


Nu har vi börjat "snickra" på en vintersemester till Kanarieöarna nästa vinter (November). Bäst att bestämma redan nu eftersom man inte direkt blir rik av att vara föräldraledig... Och så blir det troligen en tur upp till Lima i Dalarna i mitten på April, innan skidsäsongen är slut. Skidåkning för maken och umgänge med en god vän med barn för min och Elias del. En av mina fd nära vänner har bott norrut (Björkliden) under massor med år och har nu flyttat ned till Dalarna, vilket ju är betydligt närmre att besöka. Kul om det blir av!


Kommentarer
Postat av: Marie

Oj, vad modiga ni är ;-). Det dröjer nog innan Pontus får vara inne i "Småland" :-D. Kul att Elias hade roligt.

Spårvägsmuséet låter toppen. Det läggs till listan över roliga saker att göra *ler*.

Kul om ni kommer iväg - både till Dalarna och Kanarieöarna.

Kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback