Lättad!

I dag har jag äntligen, efter en massa påstötningar och tjafs fått min sjukskrivning på 25% beviljad. Jag blev uppringd av en man på FK medan jag satt på Mc Donalds och åt lunch efter min shoppingrunda, som ville ställa frågor om omplacering osv. Det finns det ingen möjlighet till på mitt jobb, så då sa han att han skulle betala ut pengarna på en gång. Så nu är jag sjukskriven på 25% fram till min Havandeskapspenning som börjar den 6 April. Känns bra att ha det ordnat!

Solen skiner, himlen är klarblå och snön gnistrar, det är fantastiskt vackert ute! Längtar ändå efter att våren ska komma på riktigt. Tänk att kunna byta till tunnare jacka eller t.o.m ta av jackan och njuta av solen. Förresten kan jag ändå inte stänga jackan snart, så vi får verkligen hoppas att mina önskemål besannas snart... Annars kommer jag att frysa om magen och det vill vi ju inte!

Ska snart gå och hämta min lilla gosplutt från dagis, han har säkert haft lika tokroligt som vanligt där! Han är verkligen en riktig liten dagisunge min Elias. Känns lite tokigt att han bara får vara på dagis 15 timmar sedan, men vi får väl se till att umgås med andra barn när vi är lediga ändå.

Kommentarer
Postat av: Marie

Grattis till sjukskrivningen Malin!!!!

Du, det blir säkert jättebra det där med 15 h - har ordnat sig väldigt bra för oss under hösten även om jag tyckte att det var stressigt att hämta (och lämna fast hämta var värst). Jobbigast när C skulle bara ligga vid bröstet och man hade en tid att passa för att hämta P. Men men det går ju det med. Nu blir det ju vår när ni får liten så då kommer det ju att fungera att sitta ute och amma om storebror vill leka på vägen hem från dagis eller de lediga dagarna ;-). Jag är ju hemma till aug också så vi hittar gärna på saker med er om ni vill ;-).

Kram kram!

Postat av: Humla

Mmmm... ja längtar också efter våren! Hoppas snart att solen kommer så att du slipper frysa om Piffs hus Malin, det vore ju inte bra... men du kanske kan vira en halsduk runt magen om det blir en glipa? ;-)

kram!!!

2006-03-02 @ 10:22:07
URL: http://www.mammahumla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback