Läser som en tok...

Har de tre senaste dagarna läst ut tre böcker. Har ju varit sjukskriven så tid är det enda jag har haft. Här kommer en mycket kort sammanfattning

Denise Rudberg;  OSA  och storlek 37
Mycket lättsmält litteratur som utspelar sig i överklassmiljö. Huvudpersonerna i båda böckerna är rika och missförstådda singlar och böckerna är väldigt lika och till och med flätas ihop lite grann. Inga böcker man läser om man har höga krav på språk etc, men böckerna kräver absolut noll koncentration och jag fann dem faktiskt rätt så underhållande trots allt. Kommer säkert att plöja Jenny S och Väninnan av samma författare också. Var bok har sin plats, liksom! ;-)

Unni Drougge; Lutherska badet
Handlar om en gift, barnlös, medelålders psykoterapeut och hennes liv, intressant och trevlig bok! Hyfsat välskriven, en helt ok bok om man vill ha en lättläst men välskriven bok.

Annars väntar jag på "Konsten att vara Ela" och "Kejsarsnittsboken" som borde ramla ned i brevlådan i morgon eller på måndag. Jag kan ju inte vara boklös!!

Kommentarer
Postat av: Britta

Kul att läsa om din läsning :)
Så du beställde "Konsten att vara Ela". Hoppas du inte blir besviken, känns ju lite läskigt att ha rekommenderat något. Smaken är ju olika ibland. Blev nyfiken på Drugge-boken du läst. Ska tillbaks och skriva upp titeln vid tillfälle.

2006-02-11 @ 22:29:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback