Ännu en helg nästan slut

I går hade vi tårtkalas hemma eftersom jag fyllde år i veckan som var. De som kom var våra föräldrar och syskon med barn och det var förstås fullt ös och lyckat. Elias bara älskar att leka med sina kusiner Julius och Nathalie!

I dag tog vi bilen in till stan för att gå på utställningen om Alfons Åberg på Kulturhuset. På vägen in till stan började vi diskutera om vi inte skulle äta först, vilket Elias inte alls tyckte eftersom han ville till Alfons omedelbart. Varpå denna diskussion mellan mamma och son hölls;

-Vi åker och äter först tycker jag!
-Men det tycker inte jag! Då går jag till Alfons utan er!
-Men du hittar ju inte dit, Elias.
-Jag tar bilen.
-Kan du köra bilen då?
-Ja, fast jag får nog tjuvstarta den!

Underbara tankar tycker jag! ;-)

Vi åt först. Det blev på Jensens Böfhus som är ett mycket barnvänligt ställe och dessutom har de god mat till bra priser. Passar oss utmärkt!

Sedan gick vi till Kulturhuset och Elias tyckte att utställningen var underbar. Han provade Alfons helikopter och trädkoja mm och gick inte nudda markbanan flera gånger. Rekommenderas varmt till andra barnfamiljer, fast gärna en annan dag än en helgdag eftersom det var ruskigt mycket folk! De rekommenderar utställningen från 4 år, fast jag får nog säga att den passar lika bra för en treåring som gillar Alfons.

Nu nattar maken sonen och snart ska vi krypa upp i soffhörnet med lite god choklad från NK och lite kaffe!

Kommentarer
Postat av: Humla

Åh det lät som en kul utställning - är den nyöppnad? Håller den på länge? Tusen frågor! *s*

Tjuvstarta bilen ja, det vore något det! :-) Siri skule minsann köra hem igår och jag påpekade att hon inte fick det för hon hade inget kökrkort, där blev svaret "-då lånar jag pappas!" ;-)

Kram!

Postat av: caya

hej å hå vilken mysig helg
kan inte låta bli att säga nått om bilderna ovan, så fina ni är :)
kramelikram

2006-02-19 @ 21:20:18
URL: http://caya.se
Postat av: Britta

Hej och grattis i efterskott! Vilken fin mage du har nu Malin. Skönt att kunna glädjas nu.

Stor kram och tack för jättemysiga bilder.

2006-02-20 @ 20:07:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback