Sömnbrist och annat...

Under ett par veckors tid har vår lille underbara skitunge vaknat otaliga gånger på nätterna och skrikit och velat tutta. Det sägs ju att 6-månadersbebisar inte behöver äta på nätterna, men jag tycker faktiskt att han verkar hungrig och dessutom går han inte upp så mycket  vikt som man skulle önska. Och med smakportionerna går det inte alls bra, han gillar bara skrap av äpple, banan och päron. Det andra öppnar han inte munnen för... Sedan är han superknepig att söva också, både på dag och kväll. Malte somnar för natten runt 22-tiden. Hur sjutton får man ordning på det?

Häromdagen fick vi Elias kläder från
GNEIS, åh så mycket fint! De som påstår att man inte blir lycklig av att shoppa ljuger. Jag drömmer till och med glada drömmar om de fina kläderna... ;-)

Nu är julklapparna i stort sett klara. Elias kommer att få en massa Cars-bilar, de små i metall. Jag tror att vi har fått ihop alla som finns nu... Malte kommer mest att få kläder och någon liten leksak. Nu ska vi bara handla julklappar till de två kusinerna och födelsedagspresent till svågern Anders som fyller år på julafton. De vuxna får ingenting, skönt tycker jag!

I morgon ska Elias och jag på kalas hos en av hans bästa kompisar som fyller 4 år. Malte får stanna hemma hos pappa tänkte jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback