Lucia, nya tänder och äntligen helg

Häromdagen var det ju Lucia. På Elias förskola firades det på eftermiddagen och Elias var pepparkaka. De var tre avdelningar som slog ihop sig och lussade och det var riktigt fint och lyckat. Elias sjöng med och var glad och nöjd. Efter lussandet bjöds det på kaffe, pepparkakor och lussebullar utomhus. Bra jobbat av Elias fröknar som är riktiga pärlor alla fyra!

Malte har de två senaste dagarna fått två nya tänder, upptill denna gång. Aj så ont han har och så gnällig han är! Han har 39 graders feber och eftersom han är lite snuvig är det svårt att säga vad febern beror på. Det blir till att ge Alvedon innan nattningen och hoppas att grabben sover i natt. Snart blir jag riktigt desperat om jag inte får sova.... I går kväll var maken på julmiddag och jag höll på med min Maltenattning i flera timmar, fram till kl.23, då han äntligen slocknade vid tutten. I dag har faktiskt Malte inte sovit annat än små stunder vid bröstet, han börjar gråta så fort jag lägger ned honom i sängen. Stackars liten!

Känns i alla fall bra att maken är hemma nu, för helgen. Han och Elias leker med "Bilar" och Malte hänger med på pappas arm. Så skönt att få några minuters vila!

I morgon ska vi på kalas hos äldste kusinen Nathalie som fyller 7 år på eftermiddagen och innan dess är det sista gången på plasklekis. På söndag ska vi in till stan och julshoppa, Elias ska vara med farfar i några timmar under tiden. Efter det ska vi på glöggbjudning hos en gammal arbetskompis till Fredrik, det blir säkert både en intensiv och rolig helg!

Den här kvällen, när Elias har somnat, ska ägnas åt att göra klart julkorten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback